معرفی 30 افزونه مفید وردپرس فایرفاکس

بازدید: 204 بازدید
افزونه های فایرفاکس

یکی از موارد خوب در استفاده از فایرفاکس به عنوان مرورگر وب انتخابی شما این است که هزاران برنامه افزودنی فایرفاکس وجود دارد که می تواند کار شما را آسان تر کند. می‌توانید از آن‌ها برای کمک در هنگام توسعه سایت‌ های وردپرسی، بهینه کردن تلاش‌های بازاریابی/SEO، نوشتن محتوای بهتر، و به‌طور کلی ساده‌تر و سازنده‌تر کردن کارتان استفاده کنید.

در این مقاله ، ما بیش از 30 مورد افزونه ی مفید را خدمتتان معرفی کرده ایم. از آنجایی که ما یک وبلاگر وردپرسی هستیم، این موضوع را تا حدودی برای کاربران وردپرس تنظیم کرده ایم. اما اکثریت قریب به اتفاق این افزونه‌ها حتی اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید هنوز هم بسیار مفید هستند.

برای سهولت یافتن برنامه های افزودنی مورد علاقه خود، همه چیز را به چهار دسته تقسیم کرده ایم:

  • توسعه وب
  • بازاریابی/SEO
  • نوشتن/ایجاد محتوا
  • متفرقه

بیایید مستقیماً به سراغ معرفی افزونه ها برویم!

بهترین افزونه های فایرفاکس برای توسعه دهندگان وب

در این بخش اول، برخی از بهترین افزونه های فایرفاکس را برای توسعه دهندگان به اشتراک خواهیم گذاشت.

1. توسعه‌دهنده وب

برنامه‌نویس وب طیف وسیعی از پیشرفت‌های مختلف را به فایرفاکس اضافه می‌کند. این یک راه حل همه کاره است که بسیاری از ویژگی های فردی را در برنامه های افزودنی دیگر در این لیست پیاده سازی می کند. برای مثال، می‌توانید کوکی‌های بازدید را پاک کنید، اطلاعات یک عنصر را نمایش دهید ، CSS را به سرعت ویرایش کنید ، و موارد دیگر.

2. تغییردهنده و مدیر عامل کاربر

User-Agent Switcher and Manager یک برنامه افزودنی مفید است که به شما امکان می دهد به سرعت مدیر عامل کاربر مرورگر خود را تغییر دهید، که در هنگام آزمایش و اشکال زدایی یک سایت وردپرس مفید است.

از طیف گسترده‌ای از سیستم‌عامل‌ها و مرورگرهای وب پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید همه انتخاب‌های خود را از یک نوار ابزار ساده انجام دهید. همچنین می‌توانید قوانین عامل کاربر برای هر سایت را تنظیم کنید یا به‌طور تصادفی یک عامل کاربر را انتخاب کنید.

3. پاک کردن حافظه پنهان

اگر یک برنامه‌نویس هستید ، می‌دانید که حافظه پنهان مرورگر تا چه اندازه می‌تواند سایتی را در حین توسعه آن خراب کند. این افزونه ساده به شما امکان می دهد حافظه پنهان مرورگر خود را با یک کلیک یا فشار یک دکمه پاک کنید. و دیگر مشکلی در حافظه پنهان وجود ندارد!

4. ویرایشگر کوکی

Cookie-Editor یک افزونه مفید برای دستکاری کوکی ها در حین کار بر روی سایت ها است. این به شما امکان می‌دهد به راحتی یک کوکی برای برگه فعلی که در آن کار می‌کنید ایجاد، ویرایش یا حذف کنید. همچنین می‌توانید کوکی‌ها را وارد یا صادر کنید و دکمه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به سرعت همه کوکی‌های صفحه فعلی را حذف کنید.

5. ColorZilla

تا به حال رنگ مناسبی برای سایت خود در هنگام جستجو در وب پیدا کرده اید؟ ColorZilla به شما امکان می دهد به راحتی از هر منبعی فقط با کلیک بر روی آن الهام بگیرید. با ابزار قطره چکان، می‌توانید روی هر پیکسلی کلیک کنید تا به سرعت کد هگزای آن را دریافت کنید.

همچنین شامل یک تحلیلگر رنگ صفحه وب است که به شما امکان می‌دهد یک پالت رنگی کامل برای هر سایت و همچنین ویژگی‌های مفید دیگری برای کار با رنگ‌ها دریافت کنید.

6. Font Finder

Font Finder همان کاری را که ColorZilla برای رنگ ها انجام می دهد، برای فونت های وب انجام می دهد. این به شما امکان می دهد هر قلمی را در یک صفحه وب تجزیه و تحلیل کنید تا به سرعت نوع فونت، اندازه، وزن، تبدیل، رنگ ها و موارد دیگر را دریافت کنید.

اگر آن فونت عالی را در سایت شخص دیگری پیدا کردید، استفاده از آن را به عنوان “نمونه” بسیار آسان می کند.

7. تشخیص تم وردپرس

اگر در حال ساخت سایت های وردپرس هستید، تشخیص قالب وردپرس ابزار مفیدی است که به شما امکان می دهد به راحتی تشخیص دهید که یک سایت وردپرس از چه قالبی استفاده می کند.

8. Html Validator

Html Validator کاری را که از نامش پیداست انجام می دهد – امکان اعتبار سنجی را در فایرفاکس اضافه می کند. همچنین می‌توانید خطاها را دقیقاً در صفحه مشاهده کنید.

9. Wappalyzer

Wappalyzer یک ابزار مفید برای تجزیه و تحلیل وب سایت های دیگر است.به شما این امکان را می دهد به سرعت تمام فناوری هایی را که یک سایت استفاده می شود را مشاهده کنید. می تواند CMS (مانند وردپرس)، وب سرور، زبان برنامه نویسی، تجزیه و تحلیل، سیستم عامل و موارد دیگر را شناسایی کند.

10. اندازه گیری کنید

همانطور که از نام آن پیداست، Measure-it به شما امکان می دهد هر قسمت از یک صفحه وب را به راحتی اندازه گیری کنید. می توانید یک خط کش بکشید تا به سرعت عرض، ارتفاع یا تراز را بررسی کنید. همچنین میانبرهای صفحه کلید برای کمک به سرعت بخشیدن به کارها وجود دارد.

11. React Developer Tools

React Developer Tools گزینه‌های جدیدی را به ابزارهای توسعه‌دهنده Firefox اضافه می‌کند تا به شما کمک کند با برنامه‌های React کار کنید. می‌توانید به راحتی درخت React را از داخل رابط ابزارهای توسعه‌دهنده معمولی بررسی کنید.

12. ابزارهای توسعه دهنده Vue.js

همانطور که از نام آن پیداست، این افزونه ابزار مفیدی برای کمک به رفع اشکال برنامه های Vue.js است. همانند افزونه React Developer Tools در بالا، ابزارهای توسعه دهنده Vue.js با ابزارهای توسعه دهنده معمولی Firefox ادغام می شوند.

13. RESTClient

RESTClient به شما کمک می کند تا سرویس های وب RESTful، از جمله WordPress REST API را اشکال زدایی کنید. می‌توانید درخواست‌های HTTP سفارشی را در داخل مرورگر بسازید تا مستقیماً درخواست‌ها را در برابر یک سرور آزمایش کنید.

بهترین افزونه های فایرفاکس برای بازاریابی/SEO

اکنون، اجازه دهید به سمت دیگری برویم و بر روی برخی از بهترین افزونه‌های فایرفاکس برای بخش بازاریابی و سئو در ایجاد وب‌ سایت متمرکز شویم.

14. SEO Minion

SEO Minion به شما در انجام انواع وظایف اصلی SEO از جمله تجزیه و تحلیل سئوی درون صفحه، برجسته کردن همه پیوندها، بررسی لینک های شکسته، مشاهده پیش نمایش های SERP و موارد دیگر کمک می کند. به طور کلی یک ابزار مفید برای بخش‌های مختلف سئوی درون صفحه ی محتوا است.

15. Ahrefs SEO Toolbar

اگر از Ahrefs برای SEO استفاده می‌کنید، این ابزار مفیدی برای تجزیه و تحلیل سریع سایت با معیارهای رتبه‌بندی دامنه، رتبه‌بندی URL، تعداد کلمات کلیدی رتبه‌بندی بک لینک‌ها و ترافیک ارگانیک تخمینی است.

هنگام مرور SERP، همچنین می‌توانید به سرعت حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، کلیک‌ها و موارد دیگر را مشاهده کنید.

حتی اگر یک حساب Ahrefs ندارید، همچنان می‌توانید جزئیات اولیه را در یک سایت مشاهده کنید.

16. افزونه SEO Mangools

افزونه سئوی Mangools مشابه نوار ابزار Ahrefs کار می کند، اما بر روی شبکه ابزارهای Mangool (KWFinder، SERPWatcher، LinkMiner و غیره) متمرکز است. با این حال، برای بهره مندی از این برنامه افزودنی به یک حساب Mangools پولی نیاز دارید.

17. بافر

اگر از Buffer برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، این افزونه به شما امکان می‌دهد به راحتی توییت‌ها یا پست‌های فیس‌بوک را از هر وب‌سایتی مدیریت کنید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را باز کنید.

18. FF Facebook Pixel Helper

using Facebook Pixel, FF Facebook Pixel Helper یک افزونه مفید شخص ثالث است که به شما امکان می دهد به راحتی همه رویدادهای Pixel را که در صفحه فعلی که در حال مرور آن هستید فعال می شوند مشاهده کنید.

19. Bitly

افزونه رسمی Bitly به شما امکان می دهد به راحتی هر URL را مستقیماً از فایرفاکس به پیوند Bitly کوتاه شده تبدیل کنید. تنها کاری که شما انجام می دهید این است که روی یک دکمه در نوار ابزار کلیک کنید یا روی یک پیوند راست کلیک کنید و به طور خودکار پیوند کوتاه شده را در کلیپ بورد شما کپی می کند. همچنین اگر می خواهید از نام دامنه سفارشی خود برای پیوندهای کوتاه شده استفاده کنید، با سرویس Bitly پولی ادغام می شود.

20. TubeBuddy

TubeBuddy یک افزونه مخصوص فایرفاکس برای سازندگان و بازاریابان YouTube است. ابزارهای مختلفی برای تبلیغ و مدیریت کانال خود در اختیار شما قرار می دهد.

21. Seerobots

Seerobots به شما امکان می دهد به سرعت متا روبات های یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید. برای مثال، می‌توانید index، noindex، follow، nofollow و غیره را ببینید. این به شما کمک می‌کند هم سایت خود را اشکال زدایی کنید و هم سایت‌های دیگر را تجزیه و تحلیل کنید.

22. Hunter

Hunter یک برنامه افزودنی جالب است که به شما کمک می کند آدرس ایمیل تماس را برای هر وب سایتی که بازدید می کنید پیدا کنید. علاوه بر افزایش آدرس ایمیل برای مخاطب، می‌تواند به شما در یافتن نام، عنوان شغل، شماره تلفن و موارد دیگر نیز کمک کند.

اگر بازاریابی یا توسعه یک به یک را انجام می دهید، این کار خوب است.

23. جستجوی عکس معکوس TinEye

اگر از تصاویر زیادی در جستجوی وب خود استفاده می‌کنید، این افزونه گزینه مفیدی است که به شما امکان می‌دهد روی هر تصویری کلیک کنید تا به راحتی هر نمونه‌ای را که آن تصویر در وب ظاهر شده است جستجو کنید.

بهترین افزونه های فایرفاکس برای نوشتن و ایجاد محتوا

اگر وب‌سایتی دارید، احتمالاً باید محتوایی برای آن بنویسید. این افزونه‌های فایرفاکس در نوشتن و ایجاد محتوا به شما کمک می‌کنند.

24. Grammarly برای فایرفاکس

اگر می خواهید از اشتباهات املایی و دستوری جلوگیری کنید، داشتن افزونه ی Grammarly ضروری است. با Grammarly برای فایرفاکس، می توانید متن را دقیقاً در داخل مرورگر خود تجزیه و تحلیل کنید. با اکثر فیلدهای ویرایش متن کار می کند،متأسفانه به جز، ویرایشگر جدید بلاک وردپرس (حداقل تا زمانی که من این مقاله را می نویسم). اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس TinyMCE استفاده می کنید، Grammarly به خوبی کار می کند.

25. در اینجا علامت گذاری کنید

مارک داون را دوست دارید؟ این برنامه افزودنی به شما امکان می‌دهد ایمیل‌ها یا محتوای دیگر خود را در Markdown بنویسید و سپس آن را به فرمت مناسب برای موارد استفاده خود، مانند ارسال ایمیل، تبدیل کنید.

26. یافتن و جایگزینی برای ویرایش متن

Find & Replace for Text Editing به شما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید و به شما اجازه می‌دهد دستور find و جایگزینی را روی هر ورودی متنی در مرورگر Firefox خود، از جمله ایمیل‌ها، ویرایشگرهای وبلاگ، فرم‌ها و غیره اجرا کنید.

27. حالت حواس پرتی برای Google Docs

اگر اصولاً از Google Docs برای ایجاد محتوا استفاده می‌کنید، این برنامه افزودنی واقعاً منظمی است که به شما امکان می‌دهد حالت بدون حواس‌پرتی را فعال کنید تا همه کنترل‌ها و دکمه‌ها را در رابط Google Docs پنهان کنید.

برنامه‌های افزودنی متفرقه فایرفاکس

در نهایت، اجازه دهید به چند افزونه متفرقه فایرفاکس نگاهی بیندازیم که می‌تواند به توسعه‌دهندگان، بازاریابان یا به طور کلی هر کسی که از WordPress استفاده می‌کند کمک کند.

28. مدیر رمز عبور مورد علاقه شما

تقریباً هر کاربر وب باید یک مدیر رمز عبور داشته باشد تا بتوانید رمزهای عبور منحصر به فرد و قوی برای همه سایت های خود داشته باشید.

گزینه های خوب برای فایرفاکس عبارتند از:

داده

29. Foxy Gestures

Foxy Gestures به شدت از افزونه FireGestures که اکنون از بین رفته است الهام گرفته شده است. این به شما امکان می دهد تا بسیاری از اقدامات مهم را با استفاده از حرکات ماوس انجام دهید. برای مثال، تنها با استفاده از حرکات، می‌توانید به راحتی به جلو، عقب، حرکت، پیمایش، بستن برگه‌ها و موارد دیگر بروید.

به‌طور کامل قابل تنظیم است، بنابراین می‌توانید حرکات خود را به دستورات مختلف انجام دهید.

30. مسدود کننده مزاحم

Impulse Blocker به شما کمک می‌کند تا با مسدود کردن وب‌سایت‌های مزاحم، بهره‌وری بیشتری داشته باشید. از حواس پرتی توسط Reddit خودداری کنید و در کار خود متمرکز بمانید!

31. صندوق ورودی هنگام آماده شدن

Inbox When Ready یکی دیگر از برنامه های افزودنی مفید برای جلوگیری از حواس پرتی است. این به شما امکان می دهد صندوق ورودی جیمیل خود را پنهان کنید تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید. اگرچه همچنان می‌توانید از سایر بخش‌های Gmail مانند ارسال ایمیل یا جستجوی ایمیل‌های موجود استفاده کنید. فقط تا زمانی که نخواهید صندوق ورودی خود را نخواهید دید.

از همین امروز استفاده از این افزونه های فایرفاکس را شروع کنید

این افزونه ها را امتحان کنید و در حین مرور در فایرفاکس از گردش جدید و بهبود یافته لذت ببرید.

اکنون کار شما تمام شده است – کدام یک از این افزونه‌ها را مفیدتر می‌دانید؟ آیا افزونه های عالی دیگری را می شناسید که باید بررسی کنیم؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

دسته بندی مقاله ها وردپرس
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.