با عرض سلام خدمت شما کاربران همیشگی وب سایت پرنیان طرح
با یکی دیگر از مقالات آموزشی نرم افزار Microsoft Word در خدمتتان هستیم.
مقاله امروز ما در رابطه با نحوه قفل کردن اسناد در Microsoft Word است.
این آموزش مختص نرم افزار Microsoft Word در سیستم عامل ویندوز است.
در ادامه با توضیح بیشتر در مورد نحوه ی پسورد دادن به اسنادتان در این نرم افزار آموزش می دهیم.
می توانید برای مطالعه ی سایر مقالات آموزشی مهارت کار کردن با نرم افزار word به این لینک مراجعه کنید.
در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.
قدم اول
سند Microsoft Word خود را باز کنید.
روی سند Word که می خواهید با رمز عبور از آن محافظت کنید ، دوبار کلیک کنید.
سند در Microsoft Word باز می شود.
اگر هنوز سند ایجاد نکرده اید:
Microsoft Word را باز کنید ، روی Blank document کلیک کنید و قبل از ادامه سند خود را ایجاد کنید.
قدم دوم
روی گزینه ی فایل کلیک کنید.
این یک زبانه در گوشه بالا سمت چپ پنجره Word است.
با این کار منوی File باز می شود.
قدم سوم
روی زبانه ی info کلیک کنید.
این گزینه را می توانید در بالای ستون گزینه هایی که در سمت چپ و انتهای پنجره است پیدا کنید.
اگر با کلیک روی Info اتفاقی نیفتد ، شما از قبل در زبانه ی Info هستید.
قدم چهارم
حال روی Protect Document کلیک کنید.
این یک نماد قفل در زیر نام سند در بالای صفحه است.
برایتان یک منوی کشویی ظاهر می شود.
قدم پنجم
در این مرحله رمزگذاری با پسورد را کلیک کنید > گزینه ی Encrypt with Password.
این گزینه نزدیک بالای منوی کشویی است.
با کلیک بر روی آن ، پنجره ای برای باز کردن درخواست می شود.
قدم ششم
حال می توانید رمز عبور را وارد کنید.
رمز عبوری را که می خواهید استفاده کنید در قسمت متن “رمز عبور” در وسط پنجره تایپ کنید.
قدم هفتم
بعد از وارد کردن رمز عبور گزینه ی Ok را بزنید.
این گزینه در قسمت پایین پنجره ی باز شده است.
قدم هشتم
فراموش نکنید که رمز ورود را باید دوباره وارد کنید ، سپس روی ok کلیک کنید.
این انتخاب رمز ورود شما را تأیید می کند.
به محض قفل کردن سند ، هیچ کس نمی تواند آن را بدون وارد کردن رمز ورود دوباره باز کند.
شما همچنان می توانید سند را بدون باز کردن رمز ورود یا وارد کردن رمز آن حذف کنید.