راه اندازی افزونه چند نویسنده برای وردپرس

بازدید: 173 بازدید
راه اندازی افزونه چند نویسنده برای وردپرس

چکیده:

آیا نیاز به راه اندازی یک وبلاگ وردپرس چند نویسنده دارید؟
مگر اینکه وبلاگ شخصی نداشته باشید، احتمالاً می خواهید با رشد وب سایت خود با چندین نویسنده شروع به کار کنید. این به شما کمک می‌کند محتوای بیشتری منتشر کنید، دیدگاه‌های مختلف را به نمایش بگذارید، و کار وقت‌گیر ایجاد محتوا را محول کنید. در واقع، همان وبلاگی که در حال حاضر می خوانید، یک وبلاگ وردپرس چند نویسنده است.

با سلام خدمت کاربران عزیز وبسایت پرنیان طرح

در این آموزش خواهید آموخت که چگونه از امکانات چند نویسنده ورپرس استفاده کنید

به شما انواع روش های استفاده از افزونه چند نویسنده را یاد خواهیم داد

آیا نیاز به راه اندازی یک وبلاگ وردپرس چند نویسنده دارید؟

مگر اینکه وبلاگ شخصی نداشته باشید، احتمالاً می خواهید با رشد وب سایت خود با چندین نویسنده شروع به کار کنید. این به شما کمک می‌کند محتوای بیشتری منتشر کنید، دیدگاه‌های مختلف را به نمایش بگذارید، و کار وقت‌گیر ایجاد محتوا را محول کنید. در واقع، همان وبلاگی که در حال حاضر می خوانید، یک وبلاگ وردپرس چند نویسنده است.

WordPress توسط تنها ناشر بزرگ استفاده می شود، بنابراین به خوبی برای تنظیم ، چندین نویسنده مناسب است. با این حال، اگر می‌خواهید همه چیز به آرامی پیش برود، باید فرآیندهایی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که سایت وردپرس چند نویسنده شما موفق است.

در این پست، نکاتی را برای کار با چندین نویسنده با استفاده از هر دو ویژگی اصلی وردپرس و همچنین چند افزونه مفید برای گسترش موارد در صورت نیاز به اشتراک خواهیم گذاشت.

هفت نکته برای راه اندازی یک سایت وردپرس چند نویسنده

بیایید با برخی از ویژگی‌های اصلی وردپرس شروع کنیم و سپس به پلاگین‌ها و ابزارهایی بپردازیم تا به شما کمک کنیم با چندین نویسنده کار کنید…

1. استفاده و درک نقش های وردپرس

یکی از اساسی‌ترین بخش‌های ایجاد یک سایت وردپرس با چندین نویسنده، درک نقش‌ها و قابلیت‌های وردپرس است. اینها به شما این امکان را می‌دهند ، کنترل کنید که هر کاربر چه کاری می‌تواند در سایت وردپرس شما انجام دهد:

    • قابلیت ها – اینها اقدامات خاص فردی هستند که کاربر می تواند انجام دهد. مثلاً «انتشار پست‌های وبلاگ خود کاربر»، «ویرایش پست‌های وبلاگ خود کاربر»، «ویرایش پست‌های وبلاگ کاربران دیگر»، «ویرایش محتوای منتشرشده از قبل»، «نصب افزونه‌های جدید»، و غیره هستند.

نقش‌ها – مجموعه‌ای از قابلیت‌ها هستند که می‌توانید به سرعت به کاربران اختصاص دهید. به عنوان مثال، وردپرس دارای نقش‌های پیش‌فرض برای «نویسنده» و «ویرایشگر» که شامل چندین قابلیت است. به عنوان مدیر سایت، نقش شما «مدیر» است که به شما امکان دسترسی به همه قابلیت‌ها را می‌دهد.

اساساً، هنگامی که برای نویسندگان دیگر در سایت خود حساب های وردپرس ایجاد می کنید، نقش ها به شما اجازه می دهند:

  • مطمئن شوید که آنها برای انجام تمام کارهایی که نیاز دارند، مجوز دارند، مانند ایجاد پیش‌نویس پست وبلاگ جدید (برای نویسندگان) یا ویرایش پست‌های سایر کاربران (برای ویرایشگران).
  • >مهمتر، مطمئن شوید که آنها اجازه انجام کارهایی را ندارند که نباید انجام دهند. برای مثال، احتمالاً نمی‌خواهید نویسندگان تصادفی بتوانند افزونه‌های جدیدی را در سایت شما نصب کنند.

شما می توانید جدولی را مشاهده کنید که همه نقش ها و قابلیت ها را در اینجا نشان می دهد. با این حال، برای یک سایت چند نویسنده، احتمالاً به این سه نقش تکیه خواهید کرد:

  • ویرایشگر – می تواند محتوا را منتشر کند و محتوای جدید یا موجود را از هر نویسنده ای در سایت شما ویرایش کند. آن را فقط به افراد مورد اعتمادی بدهید که باید بتوانند با محتوای نویسندگان دیگر کار کنند.
  • نویسنده – فقط می‌تواند محتوای خود را منتشر و ویرایش کند. . این چیزی است که می خواهید به اکثر افراد سایت خود بدهید.
  • مشارکت کننده – نقش بسیار محدودی دارد. آنها فقط می توانند پیش نویس های جدید ایجاد کنند. آنها نمی توانند محتوا را منتشر کنند یا حتی تصاویر را آپلود کنند. معمولاً از این نقش استفاده نمی‌کنید مگر اینکه بنا به دلایلی به نویسنده اعتماد نکنید.

می‌توانید نقش نویسنده را هنگام ایجاد یا ویرایش حساب او تنظیم کنید:

How to set WordPress user role for multiple author site

همچنین می‌توانید نقش‌های کاربری سفارشی خود را با قابلیت‌های سفارشی ایجاد کنید (نقش‌های موجود را ویرایش کنید)، که می‌تواند برای وبلاگ‌های چند نویسنده واقعاً مفید باشد. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید از افزونه ویرایشگر نقش کاربر رایگان ، استفاده کنید.

به‌عنوان مثال، به‌طور پیش‌فرض، نویسندگان می‌توانند پست‌هایی را که قبلاً منتشر شده‌اند را ویرایش کنند، که ممکن است شما نخواهید. با ویرایشگر نقش کاربر، می‌توانید این قابلیت را حذف کنید تا نویسندگان نتوانند پس از انتشار پست‌ها را ویرایش کنند.

User Role Editor plugin

2. چندین نویسنده را به یک پست وردپرس اختصاص دهید

این مورد برای همه موقعیت‌ها اعمال نمی‌شود، اما موضوعی است که بسیاری از وبلاگ‌های چند نویسنده، به‌ویژه ناشران رسانه یا سازمان‌های خبری، ممکن است نیاز به رسیدگی به آن داشته باشند. برای مثال، در نیویورک تایمز، دیدن خطوط فرعی متعدد در یک مقاله، به ویژه قطعات بزرگتر با گزارش های زیاد، معمول است.

به‌طور پیش‌فرض، وردپرس فقط به شما این امکان را می‌دهد که یک نویسنده را به هر قسمت از محتوا اختصاص دهید. با این حال، با افزونه مناسب، می‌توانید این عملکرد را طوری تنظیم کنید که به چندین نویسنده اجازه دهید.

دو گزینه محبوب در اینجا وجود دارد:

  1. PublishPress نویسنده ها – دارای یک نسخه رایگان است که برای اکثر سایت ها و همچنین یک نسخه پرمیوم با ویژگی های بیشتر کار می کند.
  2. Co-Authors Plus – یک گزینه رایگان محبوب، اما کمی مناسب تر برای توسعه دهندگان است زیرا باید از یک قطعه کد برای نمایش خطوط فرعی نویسنده در قسمت جلویی سایت خود استفاده کنید.

اگر توسعه‌دهنده نیستید، قطعاً توصیه می‌کنم از PublishPress Authors استفاده کنید. یک گزینه نویسندگان جدید در ویرایشگر دریافت خواهید کرد که به شما این امکان را می دهد که از بین هر نویسنده ای در سایت خود انتخاب کنید. می‌توانید حساب‌های وردپرس را انتخاب کنید یا نویسندگان مستقل بدون حساب وردپرس ایجاد کنید، که برای پست‌های مهمان خوب است:

Assign multiple authors to a WordPress post

هر دو نویسنده به طور خودکار در قسمت جلویی سایت شما نشان داده می شوند – نیازی به اضافه کردن کد نیست.

3. از یک پلاگین ویرایشی وردپرس

استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به یک سایت وردپرسی چند نویسنده، استفاده از یک پلاگین ویرایشی اختصاصی است. چنین افزونه‌هایی تعدادی ویژگی مختلف را اضافه می‌کنند تا به شما در مدیریت تمام جنبه‌های فرآیندهای ویرایشی کمک کنند.

محبوب ترین گزینه در اینجا E رایگان است افزونه دیت جریان ، که توسط Automattic نگهداری می شود (همان شرکتی که پشت WordPress.com و WordPress VIP قرار دارد، که با بسیاری از ناشران بزرگ کار می کند). Edit Flow تعدادی ویژگی مدولار اضافه می کند:

  • تقویم – نمای ماه به ماه محتوای خود را ببینید.
  • وضعیت‌های سفارشی – اضافه کردن وضعیت‌های سفارشی برای پست‌های وبلاگ (اطلاعات بیشتر در این مورد در بخش بعدی) ابرداده– اطلاعات سفارشی درباره پست‌ها را در قسمت پشتی ذخیره می‌کند.
  • اعلان‌ها – برای محتوایی که در آن مشترک شده‌اید اعلان‌ها را دریافت می‌کنید.
  • داستان. بودجه – بودجه محتوای خود را ردیابی کنید – اگر به نویسندگان پول پرداخت می کنید مفید است.
  • گروه های کاربر – نویسندگان را بر اساس بخش یا عملکرد گروه بندی کنید.

Edit Flow 100% رایگان است.

گزینه جدیدتر دیگر PublishPress است. افزونه، که در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه می شود. از آنجایی که این یک سرمایه گذاری تجاری است، فکر می کنم رابط کاربری آن کمی صیقلی تر از Edit Flow است.

PublishPress تقریباً تمام ویژگی‌های Edit Flow، به علاوه سایر ویژگی‌های مفید مانند:

  • اعلان‌های سست
  • نقش‌های کاربر سفارشی
  • ردیابی بازبینی دقیق‌تر
PublishPress calendar

همچنین می توانید به راحتی از Edit Flow به PublishPress مهاجرت کنید. یک نسخه رایگان وجود دارد و می‌توانید به Pro ارتقا دهید به قیمت 79 دلار.

4. در صورت نیاز وضعیت های سفارشی را اضافه کنید

من وضعیت‌های سفارشی را در بالا با افزونه Edit Flow ذکر کردم، اما آنها می‌توانند ابزار مفیدی برای وبلاگ‌های چند نویسنده باشند، بنابراین فکر می‌کنم آن‌ها شایسته بخش خود هستند.

وضعیت‌های پست به شما این امکان را می‌دهند که وضعیت فعلی یک محتوا را ردیابی کنید. وردپرس در حال حاضر دارای وضعیت های پیش فرض برای موقعیت های محبوب است:

  • منتشر شده
  • پیش نویس
  • برنامه ریزی شده
  • در انتظار بازبینی
WordPress custom post statuses

با این حال، می‌توانید وضعیت‌های سفارشی خود را نیز ایجاد کنید که بهتر در جریان کار ویرایشی شما قرار بگیرند.

هر دو Edit Flow و PublishPress به شما امکان می‌دهند وضعیت‌های سفارشی ایجاد کنید، اما می‌توانید از یک افزونه مستقل مانند وضعیت پست تمدید شده. سپس می توانید آن را با افزونه ای مانند Post Status Notifier Lite برای دریافت اعلان‌ها هنگامی که یک پست به وضعیت خاصی تغییر می‌کند.

به عنوان مثال، می‌توانید مطمئن شوید که هر زمان که نویسنده پیش‌نویس جدیدی ارسال می‌کند یا زمانی که پستی در سایت زنده شما منتشر می‌شود، اعلان دریافت می‌کنید.

5. یک جعبه نویسنده سفارشی اضافه کنید

اگر چندین نویسنده دارید، می‌خواهید به هر نویسنده اعتباری در پست‌های وبلاگ خود بدهید و همچنین اطلاعات کمی درباره هر نویسنده به اشتراک بگذارید تا بازدیدکنندگان بدانند چه کسی را می‌خوانند.

بعضی از تم ها به شما این امکان را می دهند که یک کادر نویسنده به انتهای هر پست اضافه کنید که نویسنده، یک عکس نمایه و شاید برخی از اطلاعات اولیه بیوگرافی را نشان می دهد. با این حال، همه تم ها اینطور نیستند، و ویژگی های داخلی برخی از تم ها ممکن است بسیار محدود باشد.

برای رفع این مشکل، می‌توانید از افزونه جعبه نویسنده وردپرس استفاده کنید. اما در اینجا دو مورد از بهترین ها وجود دارد:

6. ابزارهای مدیریت پروژه شخص ثالث را برای ایده های محتوا در نظر بگیرید

در بخش بالا، ابزارهایی مانند Edit Flow و PublishPress را ارائه کرده‌ام که به شما امکان می‌دهد تقویم ویرایشی خود را برای چندین نویسنده بدون خروج از داشبورد وردپرس مدیریت کنید.

این ابزارها مدیریت محتوای در حال پیشرفت را از داخل داشبورد وردپرس شما آسان می‌کنند. آنها همچنین می توانند به ایده پردازی محتوا برای چندین نویسنده کمک کنند. با این حال، من متوجه شدم که این می تواند با چندین نویسنده کمی گیج کننده باشد.

اگر سعی می‌کنید هم ایده‌های محتوا و هم محتوای واقعی را در داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید، ایجاد یک سیستم واقعاً پیچیده آسان است.

به‌جای آن، فکر می‌کنم بهتر است فرآیند را تقسیم کنیم و از ابزار شخص ثالث برای مدیریت ایده‌های محتوا و اختصاص آنها به نویسندگان استفاده کنیم. سپس، نویسندگان می توانند پس از اینکه واقعاً روی پیش نویس در وردپرس کار می کنند، از افزونه ویرایشی شما استفاده کنند.

موارد مورد علاقه شخصی من در اینجا Trello است ، همان چیزی است که ما در parniantarh استفاده می کنیم. اگر می‌خواهید سازماندهی کنید، می‌توانید برای هر ایده محتوا کارت ایجاد کنید و حتی وضعیت‌ها را اضافه کنید:

Trello for a multiple author WordPress blog

گزینه های خوب دیگر عبارتند از:

7. لیست های چک را تنظیم کنید

چک لیست ها برای همه چیزهای مهم مفید هستند، از پرواز موفقیت آمیز هواپیما گرفته تا انجام جراحی – به همین دلیل است که عطول گاونده یک کتاب کامل درباره آنها نوشت. آنها همچنین برای نویسندگان شما مفید هستند تا آنچه را که می خواهید انجام دهند به خاطر بسپارند.

به‌عنوان فردی که در چندین وبلاگ مشارکت می‌کند، می‌دانم که به خاطر سپردن دستورالعمل‌ها برای وبلاگ‌های مختلف دشوار است، به خصوص اگر دستورالعمل‌های خاصی داشته باشید.

یک چک لیست به هر نویسنده اجازه می دهد تا به سرعت تأیید کند که اقدامات مهمی انجام داده است، که فرآیندهای مدیریت شما را نیز ساده می کند.

در اینجا چند افزونه مفید برای کمک به ایجاد چک لیست وجود دارد:

امروز سایت چند نویسنده وردپرس خود را ایجاد کنید

WordPress یک گزینه عالی برای سایت‌های چند نویسنده است، اما شما می‌خواهید مواردی را برای موفقیت تنظیم کنید.

در ابتدایی ترین سطح، مطمئن شوید که نقش ها و قابلیت های وردپرس را برای کنترل کارهایی که هر کاربر می تواند انجام دهد را درک کرده اید. شما همیشه می خواهید به کاربران کمترین تعداد مجوز لازم برای انجام کارشان را بدهید.

برای ساده‌سازی فرآیند تولید محتوا، از یک افزونه کامل ویرایشی مانند Edit Flow یا PublishPress استفاده کنید. همچنین ممکن است از ادغام یک ابزار مدیریت پروژه شخص ثالث مانند Trello بهره مند شوید.

در نهایت، افزونه‌های خاص بیشتری نیز برای کمک به بخش‌های خاصی از اجرای یک سایت چند نویسنده پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال:

  • PublishPress Authors به ​​شما امکان می دهد چندین نویسنده را به یک پست وردپرس اختصاص دهید.
  • Simple Author Box به شما امکان می دهد خطوط فرعی برای هر نویسنده اضافه کنید.
  • PublishPress Checklists به شما امکان می دهد یک چک لیست پیش از انتشار اضافه کنید.
  • وضعیت پست گسترده به شما امکان می دهد وضعیت های سفارشی ایجاد کنید (یا می توانید این کار را با Edit Flow/PublishPress انجام دهید).

در نهایت، اگر هنوز سایت خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، حتماً از راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک وب سایت یا یک وبلاگ راه اندازی کنید. اگر این نکات چند نویسنده را هنگام پیکربندی سایت خود اجرا کنید، در روز اول آماده خواهید بود.

هنوز در مورد کار با چندین نویسنده در وردپرس سؤالی دارید؟ در نظرات بپرسید!

منبع :وبسایت ویکی ها

دسته بندی مقاله ها وردپرس
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.