صفحه سفید مرگ وردپرس چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

بازدید: 144 بازدید
صفحه سفید مرگ وردپرس چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

شاید شما درباره خطای مرگ صفحه آبی معروف ویندوز شنیده باشید. این خطایی است که همه کاربران رایانه شخصی را ناامید می کند. اما، آیا در مورد صفحه سفید مرگ وردپرس شنیده اید یا با آن برخورد کرده اید؟

خب، نیازی به ترس از آن نیست.

با سلام خدمت کاربران عزیز وبسایت پرنیان طرح

در این آموزش خواهید آموخت که چگونه از صفحه مرگ وردپرس رهایی یابیم رو به شما می آموزیم

به شما انواع روش های برطرف کردن صفحه سفید یا مرگ وردپرس رو توضیح میدهیم.

بسیار شبیه خطای ویندوز، صفحه سفید مرگ وردپرس (WSOD) خطایی است که وب‌سایت وردپرس به‌عنوان یک صفحه خالی در مرورگر بدون هیچ پیام خطا یا کد خطا ظاهر می‌شود.

در حالی که ترسناک به نظر می رسد، چند راه ساده وجود دارد که می توانید از خطای صفحه سفید مرگ وردپرس خلاص شوید. در این راهنما، ما قصد داریم شما را از طریق هر یک از این روش‌ها برای رفع خطای WSOD وردپرس راهنمایی کنیم.

صفحه سفید مرگ وردپرس چیست؟

wordpress-wsod-error

صفحه سفید مرگ وردپرس یکی از رایج ترین خطاهایی است که کاربران وردپرس با آن مواجه می شوند.

خوب، دقیقاً همان کاری را که نام می گوید انجام می دهد. هنگامی که سعی می کنید به سایت خود دسترسی پیدا کنید، به جای محتوای خود فقط یک صفحه سفید خالی می بینید.

یا در برخی از مرورگرها، ممکن است پیامی مانند «این صفحه کار نمی‌کند» را مشاهده کنید.

این خطا به‌ویژه می‌تواند ناامیدکننده باشد زیرا اطلاعات زیادی درباره اشتباه وجود ندارد – شما فقط یک صفحه سفید در جای سایت خود می‌بینید.

چه چیزی باعث خطاهای WSOD وردپرس می شود؟

WSOD وردپرس خطاها می توانند ناشی از چیزهای زیادی باشند، اما مقصران رایج خطاهای PHP، خطاهای پایگاه داده یا فرسودگی محدودیت حافظه هستند. با این حال، این مشکلات می‌توانند توسط طیف وسیعی از اقدامات ایجاد شوند، به همین دلیل است که عیب‌یابی این مشکل می‌تواند دشوار باشد.

به عنوان مثال، هنگامی که یک افزونه قدیمی را نصب می‌کنید که مدتی است به‌روزرسانی نشده است، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند زیرا کد افزونه با کدهایی که نسخه‌های جدیدتر وردپرس استفاده می‌کنند سازگار نیست.

این مشکل زمانی رایج است که تم‌هایی را نصب می‌کنید که همراه با افزونه‌های قدیمی هستند که باید آن‌ها را نصب کنید تا تم به درستی کار کند. به همین دلیل است که همیشه بهترین کار خرید موضوعات است. که به طور منظم به روز می شوند. و همیشه بررسی کنید که آیا تم یا افزونه‌ای که می‌خواهید نصب کنید با آخرین نسخه‌های وردپرس سازگار است یا خیر.

در زیر، شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم تا بفهمیم چه چیزی باعث این خطا در سایت شما شده است و آن را برطرف می‌کنیم تا بتوانید سایت خود را دوباره کار کند.

چگونه خطای WSOD وردپرس را رفع کنیم

WordPress WSOD خطایی است که می توان آن را به راحتی برطرف کرد، اگرچه ممکن است برای یافتن مشکل دقیق لازم باشد چند مرحله عیب یابی مختلف را طی کنید.

معمولاً نیازی به استخدام توسعه دهندگان یا خدمات نیست، در واقع می توانید خودتان همه آن را برطرف کنید. به سادگی روش های زیر را دنبال کنید.

توجه: روش‌های زیر شامل ایجاد تغییرات در فایل‌های اصلی وب‌سایت شما می‌شود. توصیه می کنیم قبل از انجام هر یک از مراحل زیر از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر قبلاً پشتیبان‌گیری تنظیم کنید یا در حال حاضر به پشتیبان وب‌سایت خود دسترسی ندارید، با میزبان وب خود تماس بگیرید و بررسی کنید که آیا آنها نسخه‌های پشتیبان اخیر از وب‌سایت شما در سرور دارند یا خیر.

پس از تهیه نسخه پشتیبان، می‌توانید این مراحل مختلف عیب‌یابی را طی کنید تا مشکل را حل کنید.

1. کش مرورگر خود را پاک کنید

اولین مرحله برای تکمیل هر زمان که مشکلی در سایت وردپرس خود دارید، پاک کردن کش مرورگرتان است. گاهی اوقات فایل‌های قدیمی‌تر ممکن است در حافظه پنهان گیر کنند، که می‌تواند باعث ایجاد انواع خطاهای عجیب و غریب در سایت شما شود. ممکن است مشکل را حل نکند، اما همیشه یک قدم اول خوب است فقط برای اینکه مطمئن شوید مشکل این نیست.

در Chrome، می‌توانید حافظه پنهان مرورگر خود را با باز کردن قسمت تنظیمات پاک کنید (از نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست استفاده کنید). سپس، به برگه حریم خصوصی و امنیت بروید. یا، می‌توانید این آدرس را در نوار مرورگر خود جای‌گذاری کنید تا مستقیماً به بخش سمت راست بروید – chrome://settings/privacy

اکنون، روی دکمه پاک کردن داده‌های مرور کلیک کنید. کادر تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده در حافظه پنهان را انتخاب کنید و محدوده زمانیرا روی همه زمان‌ها تنظیم کنید. سپس، روی پاک کردن داده ها:

کلیک کنید

How to clear browser cache

می‌توانید مراحل مشابهی را برای پاک کردن حافظه پنهان مرورگر در سایر مرورگرها دنبال کنید.

اگر پس از پاک کردن حافظه پنهان مرورگر خود همچنان صفحه سفید مرگ وردپرس را تجربه می‌کنید، به سایر نکات عیب‌یابی ادامه دهید.

2. حالت بازیابی را بررسی کنید

در وردپرس 5.2، وردپرس ویژگی جدیدی به نام “حالت بازیابی” را معرفی کرد. با حالت بازیابی، وردپرس سعی می کند به طور خودکار خطاهای کشنده را شناسایی کند و به مدیران سایت فرصتی برای رفع آنها بدهد.

اگر سایت شما در حالت بازیابی است، باید پیامی مانند این را ببینید:

این سایت با مشکلات فنی مواجه است. لطفاً برای دستورالعمل‌ها، صندوق ورودی ایمیل مدیر سایت خود را بررسی کنید.

همانطور که پیام نشان می دهد، اگر سایت شما در حالت بازیابی است، باید یک ایمیل به آدرس ایمیل حساب سرپرست خود دریافت کرده باشید. این ایمیل شامل دستورالعمل‌ها و پیوندی برای کمک به بازیابی سایت شما خواهد بود.

اگر این پیام را نمی‌بینید و/یا ایمیلی دریافت نکرده‌اید، می‌توانید برای برخی دیگر از مراحل عیب‌یابی که انواع مشکلاتی را که حالت بازیابی را راه‌اندازی می‌کنند، ادامه دهید.

3. افزونه های خود را غیرفعال کنید

از آنجایی که خطاهای PHP معمولاً توسط افزونه‌ها و تم ایجاد می‌شوند، می‌توانید فرآیند عیب‌یابی خود را با غیرفعال کردن همه افزونه‌های وب‌سایت وردپرس خود شروع کنید.

اگر همچنان می‌توانید به داشبورد وردپرس خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید همه افزونه‌های خود را از Plugins area غیرفعال کنید.

Deactivate plugins

اما، اگر WSOD را در همه جا ببینید، ممکن است نتوانید به داشبورد وردپرس خود دسترسی پیدا کنید.

در این صورت، می‌توانید با اتصال به سرور خود از طریق FTP، همه افزونه‌های خود را به صورت دستی غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، باید با استفاده از برنامه مشتری FTP وارد سرور خود شوید – FileZilla یک گزینه منبع باز/رایگان خوب است. برای اتصال، به اعتبارنامه FTP هاست خود نیاز دارید، که باید بتوانید از داشبورد میزبان خود دریافت کنید. در صورت نیاز با اسناد پشتیبانی میزبان خود برای راهنمایی مشورت کنید.

هنگامی که به سرور خود وصل شدید، در اینجا نحوه غیرفعال کردن دستی افزونه های وردپرس آورده شده است:

  1. پوشه wp-content را باز کنید.
  2. پوشه plugins را در داخل پیدا کنید.
  3. نام plugin را تغییر دهید. پوشهplugins به plugins-old.
Manually deactivate WordPress plugins to fix white screen of death

اکنون، همه افزونه‌های شما غیرفعال می‌شوند. سعی کنید دوباره به سایت خود دسترسی پیدا کنید. اگر اکنون کار می‌کند، می‌دانید که مشکل از یکی از افزونه‌های شما است.

اگر می توانید به سایت خود دسترسی داشته باشید، به داشبورد وردپرس خود وارد شوید. پس از ورود به سیستم، به سرویس گیرنده FTP خود برگردید و نام پوشه را به plugins تغییر دهید.

اکنون، به قسمت افزونه ها در داشبورد وردپرس خود بروید. شما باید لیستی از همه افزونه های خود را ببینید، اما همه آنها غیرفعال می شوند. می‌توانید آن‌ها را یکی یکی مجدداً فعال کنید تا زمانی که افزونه‌ای را پیدا کنید که مشکل را ایجاد می‌کند.

Reactivate plugins

اگر اخیراً افزونه جدیدی را نصب کرده‌اید یا افزونه خاصی را ارتقا داده‌اید، توصیه می‌کنیم با آن افزونه شروع کنید زیرا به احتمال زیاد این افزونه باعث ایجاد مشکل می‌شود.

پس از یافتن افزونه توهین‌آمیز، می‌توانید برای کمک با توسعه‌دهنده تماس بگیرید یا آن را با افزونه دیگری جایگزین کنید که باعث صفحه سفید مرگ وردپرس نمی‌شود.

4. تم خود را غیرفعال کنید و به تم پیش فرض برگردید

اگر غیرفعال کردن افزونه‌ها خطا را برطرف نمی‌کند، مشکل احتمالی دیگری می‌تواند موضوع شما باشد. برای تشخیص اینکه آیا طرح زمینه شماست یا نه، سعی کنید طرح زمینه سفارشی خود را غیرفعال کنید و به یکی از تم های پیش فرض برگردید – به عنوان مثال. بیست و بیست و یک.

اگر همچنان می‌توانید به داشبورد وردپرس خود دسترسی داشته باشید، کافی است به ظاهر > تم‌ها بروید و یکی از تم‌های پیش‌فرض را فعال کنید.

Activate default theme

اگر به بخش مدیریت دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از FTP طرح زمینه خود را غیرفعال کنید، درست مانند افزونه‌ها.

دوباره از طریق FTP به سرور خود متصل شوید و به wp-content/themes بروید. پوشه طرح زمینه فعال فعلی خود را پیدا کنید و نام آن را به [theme-name]-old تغییر دهید. با این کار، طرح زمینه غیرفعال می شود و به طور خودکار به استفاده از طرح زمینه پیش فرض برمی گردد (اگر هنوز طرح زمینه پیش فرض را نصب کرده اید).

Manually deactivate WordPress theme to fix white screen of death

اگر همه تم‌های پیش‌فرض را حذف کرده‌اید، می‌توانید با دانلود فایل فشرده مربوط به آن تم از WordPress.org و آپلود پوشه حاوی فایل‌های تم در پوشه themes، یکی را مجدداً به صورت دستی نصب کنید.

اگر بازگشت به تم پیش‌فرض، خطای صفحه سفید مرگ وردپرس را برطرف کرد، احتمالاً مقصر برخی کد سفارشی بد در فایل functions.php تم شما است. یا، ممکن است یک اشکال در خود موضوع شما باشد (اگرچه احتمال آن بسیار کمتر است).

5. محدودیت های حافظه خود را افزایش دهید

گاهی اوقات، مشکلات WSOD وردپرس نیز می تواند به دلیل نداشتن حافظه کافی برای اجرای وب سایت شما ایجاد شود. به عنوان مثال، زمانی که سایت شما افزونه های زیادی دارد و ترافیک زیادی دریافت می کند، محدودیت های حافظه تعریف شده پیش فرض ممکن است برای مدیریت همه نمونه های وب سایت به طور همزمان کافی نباشد.

می‌توانید محدودیت‌های حافظه وب‌سایت خود را افزایش دهید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

چند استراتژی مختلف وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. با این حال، اینکه آیا این روش های مختلف کار می کنند یا نه، در نهایت به نحوه پیکربندی سرور شما بستگی دارد. بنابراین اگر هیچ یک از اینها کار نمی کند، ممکن است بخواهید فقط با پشتیبانی میزبان خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا محدودیت های حافظه را برای شما افزایش می دهند.

در اینجا روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش دستی محدودیت حافظه سایت خود امتحان کنید…

توجه: همیشه به یاد داشته باشید که قبل از ایجاد هر گونه تغییر، از فایل‌هایی که ویرایش می‌کنید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

فایل wp-config.php

اولین گزینه این است که یک خط کد به فایل wp-config.php سایت خود اضافه کنید.

برای انجام این کار، از طریق FTP وارد سرور خود شوید و فایل wp-config.php را با یک ویرایشگر کد باز کنید. سپس این کد را به فایل اضافه کنید و تغییرات خود را ذخیره کنید:

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

فایل htaccess

اگر هاست شما از وب سرور آپاچی استفاده می کند، ممکن است بتوانید با ویرایش فایل .htaccess ، محدودیت حافظه سایت خود را افزایش دهید، که می توانید از طریق FTP نیز به آن دسترسی داشته باشید.

این کدی است که باید به فایل .htaccess سایت خود اضافه کنید:

php_value memory_limit 64M

پیکربندی php.ini

آخرین گزینه برای افزایش محدودیت حافظه سایت، ویرایش پیکربندی php.ini است. اگر هاست شما از cPanel استفاده می کند، باید بتوانید ابزاری برای ویرایش پیکربندی php.ini از cPanel پیدا کنید.

به عنوان مثال، با cPanel در Bluehost (در برگه پیشرفته داشبورد)، ابزاری به نام MultiPHP INI Editor دریافت خواهید کرد. >:

Bluehost php.ini toolدر این ابزار، سایتی را که در آن مشکل دارید انتخاب کنید. سپس، تنظیم memory_limit را پیدا کنید و آن را به 64M یا 256M برسانید:
Change memory limit php.ini

6. مجوزهای فایل خود را بررسی کنید

مجوزهای فایل را کنترل می کنند که انواع مختلف کاربران در سطح سرور می توانند با فایل های شما انجام دهند. اگر مجوزهای فایل شما خیلی سخت باشد، ممکن است سایت شما نتواند به درستی فایل های کلیدی خاصی را بخواند/بنویسد، که می تواند صفحه سفید مرگ وردپرس را فعال کند.

برای مشاهده و تغییر مجوزهای فایل سایت خود، می توانید از FTP استفاده کنید. برای مشاهده/ویرایش مجوزهای یک فایل یا پوشه در FileZilla، روی آن کلیک راست کرده و گزینه File Permissions را انتخاب کنید:

WordPress file permissions

پس – مجوزهای مناسب فایل وردپرس چیست؟

  • همه فایل‌ها باید روی 644 تنظیم شوند، به استثنای فایل wp-config.php که باید 640 باشد. یا 600.
  • همه پوشه ها باید روی 755 تنظیم شوند.

هرگز هیچ فایل یا پوشه ای را روی 777 تنظیم نکنید – این یک خطر امنیتی بزرگ است.

7. ببینید آیا به‌روزرسانی خودکار ناموفق وجود دارد

آخرین نکته عیب‌یابی این است که بررسی کنید آیا سایت شما به‌روزرسانی خودکار ناموفق دارد یا خیر. وردپرس مدت‌هاست که به‌روزرسانی‌های خودکار برای نسخه‌های اصلی کوچک داشته است و همچنین اخیراً به‌روزرسانی‌های خودکار را برای افزونه‌ها نیز ارائه کرده است.

اما، اگر در حین به‌روزرسانی مشکلی پیش بیاید، مانند اتمام زمان سرور شما، گاهی اوقات می‌تواند صفحه سفید مرگ وردپرس را فعال کند.

برای بررسی اینکه آیا این مشکل وجود دارد، از طریق FTP به سرور خود متصل شوید و به دنبال فایلی به نام maintenance در پوشه ریشه سایت خود بگردید. اگر فایل را پیدا کردید، آن را حذف کنید و سایت شما باید دوباره شروع به کار کند.

اگر این فایل را نمی‌بینید، به این معنی است که احتمالاً این مشکل اعمال نمی‌شود.

هنوز مشکل دارید؟

اگر سایت وردپرس شما حتی پس از پیروی از همه این روش‌ها هنوز هم خطای WSOD می‌دهد، ممکن است خطای جدی‌تری ایجاد شود.

در چنین مواردی، ارزش دارد با تیم پشتیبانی میزبان وب خود تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. خوشحال می شوند که به شما در رفع مشکل کمک کنند. این نوع مسائل.

یا، اگر واقعاً کمک می‌خواهید، ممکن است بخواهید استخدام کنید سرویس نگهداری وردپرس تا این مسائل را برای شما برطرف کند.

صفحه صفحه سفید مرگ وردپرس را خوب اصلاح کنید

WSOD وردپرس تنها یکی از بسیاری از خطاهایی است که هنگام استفاده منظم از وردپرس با آن مواجه خواهید شد. اما، اجازه ندهید این خطاها و مسائل شما را بترسانند. وردپرس هنوز یکی از پایدارترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان است و با هر به روز رسانی جدید بهتر می شود.

همچنین می‌توانید برای جلوگیری از بروز این نوع مشکل در ابتدا اقدامات احتیاطی انجام دهید، مانند جابه‌جایی به پلتفرم میزبانی ردپرس مدیریت شده، نصب فایروال و بررسی مجدد قبل از نصب افزونه های شخص ثالث.

آیا هنوز در مورد نحوه تعمیر صفحه سفید مرگ وردپرس سؤالی دارید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید!

دسته بندی وردپرس
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.