گراواتار چیست؟ راهنمای کامل برای کاربران وردپرس

بازدید: 251 بازدید
گراواتار چیست

با سلام خدمت کاربران عزیز وبسایت پرنیان طرح

در این آموزش خواهید آموخت که گراواتار چیست.

و شما کاربران وردپرس را در این آموزش راهنمایی خواهیم کرد.

گراواتار چیست و چرا باید به آن اهمیت دهید؟

به طور خلاصه، این سرویسی است که به شما کمک می کند آواتارها را در اینترنت نمایش دهید. اگر کاربر هستید، به شما کمک می کند یک عکس نمایه ایجاد کنید که به طور خودکار شما را در سایت های دیگر دنبال کند. و اگر یک مدیر وب سایت وردپرس هستید، به شما کمک می کند تا به طور خودکار تصاویر نمایه را برای کاربران و نظر دهندگان خود نمایش دهید.

در این پست، ما قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد Gravatar بدانید، با تمرکز ویژه بر وردپرس پوشش دهیم زیرا ما یک وبلاگ وردپرسی هستیم. با این گفته، هر کسی می تواند از این مقاله بهره مند شود – ما تا آخر به مطالب وردپرس نخواهیم رسید!

در اینجا همه چیزهایی که قرار است پوشش دهیم آمده است:

  • Gravatar چیست، با جزئیات بیشتر توضیح داده شد
  • چگونه Gravatar خود را تنظیم کنید
  • چند نکته برای کار با Gravatar در وردپرس، مانند غیرفعال کردن آن یا ذخیره کردن حافظه پنهان تصاویر به صورت محلی

بیایید شروع کنیم!

گراواتار چیست؟

Gravatar به شما کمک می کند یک آواتار کاربر منحصر به فرد ایجاد کنید که می توانید به راحتی از آن در تعداد زیادی وب سایت مختلف در سراسر اینترنت استفاده کنید. یا اگر وب‌سایتی دارید، Gravatar به شما کمک می‌کند تا به راحتی آواتارهای منحصربه‌فرد را برای همه کاربران خود نمایش دهید.

Gravatar متنی از عبارت آواتار شناخته شده در سطح جهانی است. ایده این است که یک فرد می تواند یک آواتار را در یک نقطه (وب سایت Gravatar) آپلود کند و سپس آن آواتار را به طور خودکار توسط وب سایت های دیگر شناسایی کند.

فرایند اصلی به این صورت عمل می کند:

  1. شما با استفاده از آدرس ایمیل خود یک حساب Gravatar ایجاد می کنید. در صورت نیاز می‌توانید چندین آدرس ایمیل اضافه کنید.
  2. شما تصویر آواتار مورد نظر خود را در Gravatar آپلود می‌کنید.
  3. وقتی از آدرس ایمیل خود در وب‌سایتی استفاده می‌کنید که از آن استفاده می‌کند. Gravatar، آن وب سایت به طور خودکار از تصویر آواتاری که با Gravatar تنظیم کرده اید استفاده می کند.

Gravatar از شرکتی به نام Automattic می آید، که همان شرکتی است که پشت داده های WordPress.com و متعلق به یکی از بنیانگذاران نرم افزار متن باز وردپرس است

به همین دلیل، Gravatar در وردپرس تعبیه شده است، اگرچه بسیاری از سایت ها و سرویس های دیگر از آن استفاده می کنند.

نمونه های گراواتار

برای رسیدن به هدف، اجازه دهید به چند نمونه Gravatar نگاه کنیم.

یکی از رایج ترین نمونه ها وردپرس است. همه سایت های وردپرس به طور پیش فرض از سرویس Gravatar استفاده می کنند.

فرض کنید با استفاده از همان آدرس ایمیلی که در Gravatar با آن ثبت نام کرده اید، در یک وبلاگ وردپرس (مانند این وبلاگ) نظر می گذارید. خوب، آن سایت وردپرس تصویر Gravatar شما را در کنار نظر شما نشان می دهد – نمونه ای از بخش نظرات ما در اینجا آمده است:

Gravatar examples on WordPress

هر چند نمونه های Gravatar دیگر فراتر از وردپرس وجود دارد. به عنوان مثال، Slack به طور پیش فرض از Gravatar برای تولید تصاویر نمایه استفاده می کند. Stackoverflow و هزاران وب سایت و خدمات دیگر نیز همینطور است.

بنابراین، چه می دانستید یا نه، احتمالاً از سایتی استفاده کرده اید که از Gravatar پشتیبانی می کند.

نحوه ایجاد گراواتار

ایجاد تصویر Gravatar خود آسان و 100٪ رایگان است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است…

ابتدا، به وب‌سایت Gravatar بروید و روی دکمه Create your Gravatar کلیک کنید:

Create a Gravatar account

سپس از شما خواسته می شود:

  1. یک حساب رایگان جدید WordPress.com ایجاد کنید (اگر قبلاً ندارید).
  2. به حساب رایگان WordPress.com موجود خود وارد شوید.
Create a WordPress.com account

اگر به تازگی حساب WordPress.com خود را ایجاد کرده اید، ممکن است پیام دیگری را در وب سایت Gravatar مشاهده کنید که به شما می گوید وارد شوید. ادامه دهید و در صورت مشاهده آن دکمه را کلیک کنید. یا ممکن است قبلاً متصل شده باشید، در این صورت می توانید به مرحله بعدی بروید:

Sign in with WordPress.com

اکنون، آدرس ایمیل خود را به همراه یک درخواست برای افزودن یک تصویر جدید Gravatar مشاهده خواهید کرد:

Add a new Gravatar image

وقتی روی آن کلیک می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تصویری را از منبع دلخواه خود آپلود کنید. یا می توانید با وب کم خود یک عکس جدید بگیرید:

Choose image source

وقتی تصویر خود را انتخاب کردید، گزینه ای برای برش دادن آن در صورت نیاز خواهید داشت. یا فقط می توانید آن را به عنوان اصلی بگذارید. وقتی از ظاهر آن راضی بودید، روی برش تصویر:

کلیک کنید

Crop your Gravatar

سپس، باید یک رتبه بندی تعیین کنید. این به صاحبان وب‌سایت/سرویس کمک می‌کند مطمئن شوند که به‌طور تصادفی تصاویر واضحی در سایت‌های خود ندارند.

اگر فقط یک آواتار معمولی “run of the mill” است، گزینه مناسب برای نمایش در همه وب‌سایت‌ها را انتخاب کنید و روی تنظیم رتبه‌بندی کلیک کنید:

Choose a rating

و بس! شما تمام شده اید در صورت تمایل، می توانید این روند را برای افزودن آواتارهای بیشتر تکرار کنید.

Gravatar همچنین به شما امکان می دهد برخی از اطلاعات نمایه را در برگه نمایه من تنظیم کنید. با این حال، شما نباید مجبور به پر کردن هر یک از این موارد باشید زیرا اکثر مردم فقط تصویر آواتار شما را می بینند:

How to add profile details

نحوه استفاده از گراواتار

نکته خوب در مورد Gravatar این است که برای استفاده از آن نیازی به انجام کار خاصی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آدرس ایمیل مرتبط با حساب Gravatar خود استفاده کنید.

تا زمانی که:

  • شما از آن ایمیل استفاده می کنید.
  • این وب سایت/سرویس از Gravatar پشتیبانی می کند.

سپس تصویر آواتار شما باید به طور خودکار نمایش داده شود.

اگر می‌خواهید چندین آدرس ایمیل را با آواتارهای خود مرتبط کنید، می‌توانید آدرس‌های ایمیل جدید را از داشبورد Gravatar خود اضافه کنید:

How to add a new Gravatar email address

باید روی پیوند موجود در ایمیل فعال‌سازی که Gravatar آدرس ایمیل جدید شما را ارسال می‌کند، کلیک کنید تا آن را زنده کنید.

جستجوی نمایه Gravatar – جستجوی Gravatar از طریق ایمیل

اگر می‌خواهید تصویر Gravatar خود (یا تصویر شخص دیگری) را جستجو کنید، یک ویژگی جستجوی نمایه Gravatar وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با وارد کردن آدرس ایمیل شخص، عکس نمایه او را جستجو کنید.

برای استفاده از این ویژگی:

  • آدرس ایمیلی را که می خواهید جستجو کنید وارد کنید.
  • روی بررسی کلیک کنید.

سپس گزینه های مختلف تصویر نمایه را خواهید دید:

Gravatar profile search

راهنمای وردپرس Gravatar: بهبود استفاده از Gravatar در سایت شما

اکنون، اجازه دهید به سراغ نکات Gravatar مخصوص وردپرس برای مدیران وب سایت های وردپرس برویم.

در حالی که Gravatar داشتن تصاویر نمایه واقعی در وردپرس را بسیار آسان می کند، دو مشکل بالقوه وجود دارد:

  1. تجربه کاربر
  2. عملکرد

از نظر تجربه کاربری، مسئله این است که بازدیدکنندگان نمی توانند تصاویر نمایه خود را از سایت وردپرس شما تغییر دهند – آنها باید این کار را از وب سایت Gravatar انجام دهند. این در بخش نظرات شما مشکل بزرگی نیست. اما اگر اجازه ثبت نام کاربر را بدهید (مثلاً برای یک سایت عضویت یا دوره آنلاین) ، خیلی خوب نیست که کاربران خود را مجبور کنید برای تغییر تصاویر خود به سایت دیگری بروند.

از نظر عملکرد، دو مشکل بالقوه وجود دارد:

  • مرورگرهای بازدیدکننده شما باید از یک سرور شخص ثالث برای بارگیری آن تصاویر پرس و جو کنند. یعنی آنها به درخواست های HTTP شخص ثالث نیاز دارند.
  • شما نمی توانید رفتار حافظه پنهان مرورگر را کنترل کنید زیرا تصاویر در سرور شما نیستند.

بنابراین – بیایید راه‌هایی را برای رفع این مشکلات با استفاده از افزونه‌های رایگان بررسی کنیم.

نحوه کش کردن تصاویر Gravatar در وردپرس

یک گزینه برای بهبود عملکرد Gravatar این است که تصاویر Gravatar را در سرور محلی خود کش کنید. در اصل، این بدان معنی است که سایت شما تصویر را از Gravatar می کشد و آن را در سرور شما ذخیره می کند. به این ترتیب، فایل از سرور خود بارگیری می‌شود، که به شما کنترل بیشتری بر عملکرد می‌دهد (اگرچه به این معنی است که باید از پهنای باند سرور خود برای بارگیری تصاویر استفاده کنید).

برخی از افزونه‌های عملکردی این ویژگی را دارند، اما می‌توانید افزونه‌های کش وردپرس Gravatar را نیز پیدا کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

من شخصاً افزونه Harry’s Gravatar Cache را دوست دارم زیرا گزینه های زیادی برای کنترل رفتار در اختیار شما قرار می دهد، مانند تغییر اندازه تصاویر اگر به تنظیمات → تنظیمات حافظه پنهان هری Gravatar بروید:

Harry's Gravatar Cache

چگونه Gravatar را در وردپرس غیرفعال کنیم

اگر واقعاً می‌خواهید عملکرد را بهبود ببخشید، می‌توانید Gravatar را کاملاً غیرفعال کنید. البته، این بدان معنی است که سایت شما هیچ عکس نمایه ای در بخش نظرات یا برای کاربران ثبت نام شده نخواهد داشت (اگرچه در بخش بعدی راهی برای رفع این مشکل به اشتراک خواهم گذاشت).

اول، اگر فقط نگران بخش نظرات خود هستید، وردپرس دارای یک ویژگی بومی برای پنهان کردن آواتارها است – می توانید با رفتن به تنظیمات → بحث به آن دسترسی داشته باشید:

Hide avatars on WordPress

اگر می خواهید Gravatar را به طور کامل در وردپرس غیرفعال کنید، از جمله برای کاربران ثبت نام شده، می توانید از افزونه رایگان غیرفعال کردن کاربر Gravatar، که به طور کامل سایت شما را از اتصال به سرویس Gravatar متوقف می کند.

به محض فعال کردن افزونه شروع به کار می کند. اگر به تنظیمات ← بحث بروید، گزینه جدیدی برای نشان دادن یک تصویر نماد پیش‌فرض سفارشی دریافت خواهید کرد (اگر از تنظیمات نمایش آواتارها خارج شوید.)

Disable WordPress Gravatar

نحوه اجازه دادن به تصاویر نمایه کاربر وردپرس بدون Gravatar

اگر Gravatar را در سایت وردپرس خود غیرفعال کنید اما همچنان بخواهید تصاویر نمایه کاربر داشته باشید، چه؟ در اینجا دوباره، می توانید افزونه هایی را پیدا کنید که کمک می کنند. به طور خاص، افزونه هایی که به کاربران اجازه می دهند آواتارهای خود را با آپلود تصاویر سفارشی انتخاب کنند.

در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد:

  • آواتارهای محلی ساده – به کاربران امکان می دهد یک آواتار را مستقیماً در سایت شما آپلود کنند. همچنین از Gravatar به عنوان یک گزینه پشتیبانی می کند یا به شما امکان می دهد Gravatar را غیرفعال کنید.
  • مدیر آواتار – به کاربران امکان می دهد بین استفاده از Gravatar یا تصویر سفارشی خود یکی را انتخاب کنند.
  • آواتارهای کاربر WP – به کاربران ثبت نام شده امکان می دهد آواتارهای خود را انتخاب کنند .
  • آواتارهای کاربر اصلی – شامل گزینه ای است که به کاربران اجازه می دهد آواتارهای خود را از قسمت جلویی سایت شما مدیریت کنند.

گراواتار چیست؟ اکنون می دانید

برای جمع بندی، Gravatar تنظیم تصاویر آواتار کاربر را آسان می کند:

  • اگر کاربر هستید، می‌توانید حساب Gravatar خود را ایجاد کنید و یک آواتار سفارشی آپلود کنید. هر زمان که در وب‌سایتی که از Gravatar پشتیبانی می‌کند با استفاده از آدرس ایمیل مرتبط با حساب Gravatar خود ثبت نام کنید، از آن آواتار به‌طور خودکار استفاده می‌شود.
  • اگر صاحب وب‌سایت هستید، می‌توانید از Gravatar در سایت خود برای نمایش آواتارها استفاده کنید. از کاربران.

اگر وب سایت خود را با وردپرس ایجاد کرده اید ، وردپرس به طور پیش فرض از تصاویر Gravatar برای نظرات و نمایه های کاربر استفاده می کند. با این حال، می‌توانید تعداد زیادی افزونه Gravatar WordPress را برای تنظیم آن با تاکتیک‌های مختلف مانند:

  • ذخیره‌سازی محلی تصاویر Gravatar.
  • غیرفعال کردن Gravatar.
  • به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر نمایه خود را آپلود کنند.

منبع : وبسایت ویکی ها

 

آیا هنوز سؤالی در مورد چیستی Gravatar یا نحوه استفاده از آن دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

دسته بندی آموزش وردپرس وردپرس
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.