syntax ها در زبان #c

بازدید: 389 بازدید
syntax

آموزش Syntax ها

مقدمه

Syntax به معنی نحو است که در واقع نحوه نوشتن و قرارگیری کلمات و دستورات به صورت صحیح در

یک زبان برنامه نویسی می باشد.

و مشخص می کند که دستورات زبان برنامه نویسی چطور و به چه شکل باید نوشته شوند.

در این مقاله ی آموزشی #C درباره syntax ها مطالبی را عرض خواهیم کرد.

در ادامه همراه پرنیان طرح باشید.

[cdb_box_content]

با عرض سلام خدمت شما کاربران همیشگی وب سایت پرنیان طرح

با یکی دیگر از مقالات آموزشی زبان برنامه نویسی #C در خدمتتان هستیم.

مقاله امروز ما در رابطه با دستورات نحوی یا همان syntax ها ، در زبان برنامه نویسی #C است.

در ادامه به توضیحاتی در این باره می پردازیم.

می توانید برای مطالعه ی سایر مقالات آموزشی زبان #C  به این لینک مراجعه کنید.

در ادامه ی این مطلب همراه پرنیان طرح باشید

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

سینتکس ها Syntax

در آموزش های قبل ، ما یک فایل #C به نام Program.cs ایجاد کردیم.

و همچنین از کد زیر برای چاپ “Hello World” در صفحه استفاده کردیم.

تمرین ۱

مثال زیر را با دقت مشاهده کنید.

مثال

using System;

namespace HelloWorld
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine(“Hello World!”);
}
}
}

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

Example explained

توضیح مثال تمرین یک به شرح زیر است :

خط اول :

using System به این معنی است که ما می توانیم کلاسها را در فضای نام سیستم استفاده کنیم.

خط دوم :

یک خط خالی در #C فضای سفید را نادیده می گیرد.

با این حال ، چندین خط باعث خوانایی بیشتر کد می شود.

خط سوم :

namespace برای سازماندهی کد شما استفاده می شود و این یک ظرف برای کلاسها و سایر فضاهای نامی است.

خط چهارم :

{} این علامت ها شروع و پایان بلاک کد ها را مشخص می کنند.

خط پنجم :

class ظرفی برای داده ها و روش ها است که عملکردی را برای برنامه شما به ارمغان می آورد

هر خط کدی که در #C اجرا می شود باید درون یک کلاس باشد.

در مثال خود ، کلاس را Program قرار داده ایم.

خط هفتم :

مورد دیگری که همیشه در برنامه C # ظاهر می شود ، متد main است.

هر کدی که درون این براکت ها باشند {} اجرا می شود.

لازم نیست که کلمات کلیدی قبل و بعد از Main را درک کنید.

هنگام خواندن این آموزش ذره ذره با آنها آشنا خواهید شد.

خط نهم :

کنسول یک کلاس از فضای نام سیستم است ،

که دارای یک متد () WriteLine است که برای خروجی و چاپ متن استفاده می شود.

در این مثال “سلام به جهان!” چاپ خواهد شد.

اگر خط System را حذف کنید ، برای چاپ / خروجی متن باید System.Console.WriteLine () را بنویسید.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

WriteLine or Write

متداول ترین متد برای گرفتن خروجی در #C استفاده از دستور () WriteLine است.

اما همچنین برای خروجی شما می توانید از دستور ()Write استفاده کنید.

تفاوت در این است که () WriteLine  هر بار خروجی را روی یک خط جدید چاپ می کند.

در حالی که () Write آن را در همان خط چاپ می کند (توجه داشته باشید که برای خوانایی بهتر باید در صورت لزوم فضاها را اضافه کنید).

مثال

[php]

using System;

namespace HelloWorld
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine(“Hello World!”);
Console.WriteLine(“I will print on a new line.”);

Console.Write(“Hello World! “);
Console.Write(“I will print on the same line.”);
}
}
}

[/php]

[/cdb_box_content]

منبع وب سایت www.w3schools.com

دسته بندی آموزش #C مقاله ها
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.