چگونه یک نرم افزار را توسعه دهیم

حامد محمدیحامد محمدی
131 بازدید

با سلام خدمت همراهان همیشگی وب سایت پرنیان طرح

توسعه دهندگی نرم افزار یک برنامه شغلی سودآور است.

برنامه نویسان افرادی هستند که مهارت های جدی در بازار دارند.

اما آنها دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟

از آنجا که ممکن است نتوانید همانند آنها شوید؛بهتر است به آنها ملحق شوید.

آیا ازفناوری لازم و مهارت ارتباط با مخاطب برای توسعه ی  یک محصول مناسب برخوردار هستید؟

با کمی تکنیک طوفان مغزی ، میتوانید همگام با این مقاله ، از  مرحله ۱ زیر شروع کنید.

در طی کردن قدمها با ما همراه شوید.

[cdb_box_content]

بخش اول – یادگیری ارتباطات


قدم اول

قدم اول یادگیری ارتباطات

قدم اول یادگیری ارتباطات

 تعیین کنید که کدام نوع اصلی توسعه نرم افزار مورد علاقه ی شما میباشد .

دو نوع اصلی توسعه نرم افزار وجود دارد:

۱-توسعه ی برنامه ها

۲-توسعه سیستم

توسعه برنامه ها روی ایجاد برنامه هایی تمرکز دارد که نیازهای کاربران را برآورده سازد.

این موارد می تواند از برنامه های تلفن همراه گرفته تا بازی های ویدیویی با تولید بالا تا نرم افزارهای حسابداری در سطح شرکت ها باشد.

توسعه سیستم ها بر ایجاد و نگهداری سیستم های عامل برگرفته از توسعه چرخه زندگی میباشد .

توسعه سیستم ها اغلب شامل عملکرد شبکه و امنیت داده ها است.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم دوم

قدم دوم یادگیری ارتباطات

قدم دوم یادگیری ارتباطات

خودتان یک زبان برنامه نویسی بیاموزید.

هر کسی می تواند ایده های خود را ارائه دهد ، اما یک توسعه دهنده می تواند آن ایده ها را به چیزی ملموس تبدیل کند .

حتی زمانی که فقط می خواهید روی جنبه های طراحی نرم افزار کار کنید،باید با کد نویسی آشناباشید تا بتوانید نمونه های اولیه را ایجاد کنید.

انواع زیادی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد که می توانیدخودتان آنها را یاد بگیرید .

برخی از موارد مفید و مهم  عبارتند از:

C-

 C یکی از زبانهای قدیمی است که هنوز در حال استفاده است .

پایه و اساس بسیاری از زبانهای دیگر زیر مجموعه این زبان است.

برای تهیه برنامه های سطح پایین استفاده می شود و بسیار نزدیک به سخت افزار کامپیوتر است.

++C –

این زبان، نسخه شیء گرا C است ، و محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است .

برنامه هایی مانند Chrome ، Firefox ، Photoshop و بسیاری دیگر با  ++C ساخته شده اند .

همچنین یک زبان بسیار محبوب برای ایجاد بازی های ویدیویی است .

توسعه دهندگان ++C  تقریبا همیشه مورد تقاضای فرصت های شغلی هستند.

جاوا –

تکامل یافته زبان++ C  است و به دلیل سهولت در قابلیت حمل از آن استفاده می شود.

تقریباً در هر سیستم می توان ماشین مجازی جاوا را اجرا کرد و به آن امکان اجرای نرم افزار جاوا را داد.

این نرم افزار در بازی های ویدیویی و نرم افزارهای تجاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از افراد آن را به عنوان یک زبان اساسی توصیه می کنند.

#C-

یک زبان مبتنی بر ویندوز است که بخشی از چارچوبNET . از مایکروسافت است.

ارتباط نزدیکی با Java و++ C  دارد و اگر جاوا را یاد بگیرید می توانید به سرعت به سراغ # C  بروید.

این زبان به ویژه برای توسعه دهندگانی که با Windows یا نرم افزار Windows Phone کار می کنند مفید است.

C-Objective –

این زبان پسر عموی دیگری از C است که به طور خاص برای سیستم های اپل طراحی شده است ، محبوبیت عظیمی در برنامه های iPhone و iPad مشاهده دارد.

برای یادگیری به عنوان یک فریلنسر یک زبان عالی بشمارمیرود.

پایتون –

این یک زبان بسیار آسان برای یادگیری است.و یک از ساده ترین زبان های برنامه نویسی می باشد.  پایتون در توسعه وب تخصص دارد.

PHP –

این زبان، دقیقاً برای توسعه نرم افزار نیست ، اما اگر به توسعه وب علاقه مند هستید ، یادگیری PHP ضروری است.

همیشه برای توسعه دهندگان PHP کار زیادی وجود دارد ، اگرچه به اندازه توسعه نرم افزار سودآور نیست.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم سوم

قدم سوم یادگیری ارتباطات

قدم سوم یادگیری ارتباطات

منابعی پیدا کنید تا به شما در یادگیری کمک کند.

بیشتر کتابفروشی ها دارای بخش هایی هستند که به کتاب های برنامه نویسی اختصاص داده شده است ،

 ده ها کتاب در آمازون و سایر کتابخانه های الکترونیکی موجود است .

یک کتاب برنامه نویسی که به خوبی نوشته شده باشد ، بهترین منبع ممکن برای شما خواهد بود .

کتاب به شما امکان می دهد تا هنگام کار بر روی پروژه ها ، به سرعت به آن رجوع کنید .

گذشته از کتاب ها ، اینترنت گنجینه ای بی پایان از راهنماها و آموزش ها است.

  به سایتهایی مانند CodeAcademy ، Code.org ، Bento ، Udacity ، Udemy ، آکادمی خان ، W3Schools و سایر موارد ، برای راهنمایی در مورد زبان مورد نظر خود جستجو کنید.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم چهارم

قدم چهارم یادگیری ارتباطات

قدم چهارم یادگیری ارتباطات

چند کلاس بروید.

با وجود اینکه برای ورود به دنیای توسعه نرم افزار نیازی به مدرک کامل ندارید ، اما گذراندن چند کلاس در دانشگاه یا یک آموزشگاه  ضرری ندارد.

این گزینه مزیت آموزش یک به یک را دارد.

شما را برای حل مشکلاتی که به تنهایی قادر به حل آنها نیستید به چالش می کشد.

  • کلاس ها هزینه دارند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که  کلاس هایی که ثبت نام کرده اید . به شما در یادگیری آنچه می خواهید بدانید کمک می کند.
  • در حالی که بسیاری از توسعه دهندگان قادر به ورود به صنعت ، مبتنی بر شایستگی های مهارتی خود هستند ، اگر شما دارای مدرک لیسانس در رشته کامپیوتر از دانشگاه هستید ، مدرک تحصیلی، دانش گسترده تری به شما می دهد .
  • به شما کمک می کند تا به موارد مفید دیگری نیز مانند ریاضیات و منطق، دسترسی پیدا کنید.
[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم پنجم

قدم پنجم یادگیری ارتباطات

قدم پنجم یادگیری ارتباطات

روی پروژه های خانگی کار کنید.

قبل از شروع تلاش برای استفاده از مهارت های جدید برنامه نویسی خود در دنیای واقعی اشتغال ، برای خودتان روی بعضی پروژه ها کار کنید.

خود را برای حل مشکلات با استفاده از زبان برنامه نویسی خود به چالش بکشید.

این کار نه تنها به پیشرفت مهارتهای شما کمک می کند بلکه به بهتر شدن رزومه شما نیز کمک خواهد کرد.

  • به عنوان مثال ، به جای استفاده از برنامه تقویم رایانه خود برای برنامه ریزی ، سعی کنید خودتان تقویم طراحی کنید.
  • اگر به توسعه بازی های ویدیویی علاقه دارید ، روی بازی های ساده ای کار کنید که روی گرافیک یا مکانیک های پیچیده تمرکز ندارند.
  • درعوض ، روی جالب و منحصر به فرد بودن آنها تمرکز کنید.
  • وجود مجموعه ای از بازی های کوچک که خودتان ایجاد کرده اید در نمونه کارهایتان بسیار عالی به نظر می رسد.
[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم ششم

قدم ششم یادگیری ارتباطات

قدم ششم یادگیری ارتباطات

سوال بپرسید

اینترنت روشی خارق العاده برای ارتباط با سایر توسعه دهندگان است.

اگر  در یکی از پروژه هایتان گیر کردید، از سایت هایی مانند StackOverflow کمک بخواهید.

اطمینان حاصل کنید که با یک روش هوشمندانه سوال می کنید و نحوه سوال پرسیدن شما می تواند ثابت کند که قبلاً چندین راه حل ممکن را امتحان کرده اید.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم هفتم

قدم هفتم یادگیری ارتباطات

قدم هفتم یادگیری ارتباطات

هر روز تمرین کنید

هر روز روی پروژه هایتان کار کنید.

حتی اگر به مقدار یک ساهت هم که شده باشد، روی انها کار کنید.

این کار به شما کمک می کند تا آپدیت باشید و به طور مداوم تکنیک های جدید را یاد بگیرید.

بسیاری از توسعه دهندگان با اطمینان از اینکه روزانه روزانه برنامه نویسی را تمرین می کنند، موفق به یادگیری زبان برنامه نویسی شدند.

هر روز زمانی را به برنامه نویسی اختصاص دهید.

و یا برای خودتان مهلتی را تعیین کنید که برای پایان دادن به یادگیری برنامه نویسی،به آن نیاز دارید.

سعی کنید هر روز در طول هفته روی پروژه های خود کار کنید تا بتوانید در آخر هفته استراحت کنید.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

بخش دوم – توسعه یک نرم افزار


قدم اول

قدم اول توسعه یک نرم افزار

قدم اول توسعه یک نرم افزار

ایده های تکنیک طوفان مغزی

یک برنامه خوب، وظیفه ای را انجام می دهد تا زندگی کاربر را راحت تر کند.

به نرم افزاری که در حال حاضر برای کاری که می خواهید انجام دهید در دسترس است نگاه کنید و ببینید آیا روش هایی وجود دارد که این روند می توانست ساده تر یا نرم تر باشد؟

یک برنامه موفق برنامه ای است که کاربران ابزارهای زیادی را در آن پیدا می کنند.

  • وظایف روزانه خود را بر روی رایانه خود بررسی کنید. آیا راهی وجود دارد که بتوانید بخشی از آن کارها را با یک برنامه به صورت خودکار انجام دهید؟
  • هر ایده ای را بنویسید. حتی اگر در آن زمان احمقانه یا عجیب به نظر برسد ، می تواند به چیزی مفید یا حتی درخشان در آینده تبدیل شود.
  • برنامه های دیگر را بررسی کنید. آنها چه کار می کنند؟ چگونه می توانند این کار را بهتر انجام دهند؟ چه چیزی از دست رفته است؟ پاسخ به این سؤالات می تواند به شما در رسیدن به ایده هایی کمک کند که خودتان در این زمینه تصمیم بگیرید.
[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم دوم

قدم دوم توسعه یک نرم افزار

قدم دوم توسعه یک نرم افزار

یک سند طراحی بنویسید

در این سند به تشریح ویژگی ها و آنچه که می خواهید با پروژه به آن برسید ، بپردازید.

مراجعه به سند طراحی در طی مراحل توسعه به شما کمک می کند تا پروژه خود را در مسیر تعیین شده و متمرکز نگه دارید.

 

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم سوم

قدم سوم توسعه یک نرم افزار

قدم سوم توسعه یک نرم افزار

یک نمونه اولیه ایجاد کنید.

PROTOTYPE یا نمونه اولیه برنامه پایه ای است که عملکردی را که می خواهید به آن برسید نشان می دهد.

نمونه اولیه یک برنامه سریع است و تا زمانی که طرح اصلی را پیدا کنید باید از روی آن تکرار شود.

به عنوان مثال ، اگر شما در حال ایجاد یک برنامه تقویم هستید ، نمونه اولیه شما یک تقویم پایه ای و ساده (با تاریخ های صحیح!) ،به همراه راهی برای افزودن رویدادها به آن است.

  • نمونه اولیه شما غالباً در چرخه توسعه تغییر خواهد کرد ، زیرا روشهای جدیدی برای مقابله با مشکلات به وجود می آورید یا بعداً به ایده ای فکر می کنید که می خواهید ترکیب شود.
  • نمونه اولیه لازم نیست زیبا باشد. در حقیقت ، هنر و طراحی باید یکی از آخرین مواردی باشد که بر روی آن تمرکز می کنید. با استفاده از مثال تقویم ، نمونه اولیه شما به احتمال زیاد فقط متن خواهد بود
[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم چهارم

قدم چهارم توسعه یک نرم افزار

قدم چهارم توسعه یک نرم افزار

نمونه اولیه خود را بارها و بارها امتحان کنید.

اشکالات موجو در هر برنامه ای بر عهده برنامه نویس آن برنامه است.

خطاها در کدها و استفاده های غیر منتظره، می تواند باعث ایجاد انواع مشکلات در یک محصول نهایی شود.

همانطور که به کار خود بر روی پروژه خود ادامه می دهید ، آن را تا حد امکان آزمایش کنید.

تمام تلاش خود را برای شکست آن انجام دهید ، و سپس سعی کنید تا در آینده از شکست آن جلوگیری کنید.

از دوستان و خانواده در آزمایش برنامه خود کمک بگیرید و نتایج حاصل را گزارش کنید.

هر راهی که بتوانید بازخورد خود را دریافت کنید به روند پیشرفت شما کمک می کند.

  • اگر برنامه شما با تاریخ ها سرو کار دارد ، تاریخ های عجیب و غریب را وارد کنید. وارد کردن تاریخهای قدیمی یا تاریخهای بسیار دور در آینده ممکن است باعث واکنشهای عجیب و غریب در برنامه شوند.
  • نوع اشتباه متغیرها را وارد کنید. به عنوان مثال ، اگر فرم خاصی دارید که سن کاربر را درخواست می کند ، به جای آن کلمه ای وارد کنید و ببینید چه اتفاقی برای برنامه می افتد.
  • اگر برنامه شما دارای رابط گرافیکی است ، روی همه چیز کلیک کنید. چه اتفاقی می افتد که به صفحه قبلی برگردید یا دکمه ها را به ترتیب اشتباه کلیک کنید؟
[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم پنجم

قدم پنجم توسعه یک نرم افزار

قدم پنجم توسعه یک نرم افزار

پروژه هایتان را صیقل دهید.

در حالی که داشتن یک پروژه زمخت در مرحله نمونه اولیه و طراحی اشکالی ندارد، اگر می خواهید دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند ، باید مدتی را صرف مرتب سازی و صیقل دادن آن کنید.

این به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که :

  • منوها از اصول منطقی پیروی می کنند
  • رابط کاربری برای استفاده ، آسان  است.
  • اشکال خیره کننده و یزرگ، و یا اشکال در حین نمایش وجود ندارد.
  • و دارای یک ظاهر زیبا باشد.

طراحی و عملکرد یک رابط کاربری بسیار سخت و پیچیده است. کاربران، تمام کارها را با رابط کاربری انجام میدهند. فقط اطمینان حاصل کنید که پروژه شخصی شما قابل استفاده و آسان است. ایجاد یک رابط کاربری حرفه ای، ممکن است بدون داشتن بودجه و تیم امکان پذیر نباشد.

اگر بودجه دارید ، بسیاری از طراحان گرافیک مستقل وجود دارند که به طور بالقوه می توانند یک  (رابز کاربری) UI را با قرارداد برای شما طراحی کنند.

اگر یک پروژه محکم دارید که امیدوارید بعدا تبدیل به یک چیز بزرگ شود ، یک طراح UI خوب پیدا کنید و آن را جزئی از تیم خود قرار دهید.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم ششم

قدم ششم توسعه یک نرم افزار

قدم ششم توسعه یک نرم افزار

پروژه هایتان را در سایتGitHub قرار دهید.

GitHub یک انجمن منبع باز است که به شما امکان می دهد کد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این امر به شما امکان می دهد تا در مورد کد خود اطلاعاتی بدست آورید .

 همچنین به سایر افرادی که به دنبال راه حلی برای مشکل خودشان هستند نیز، کمک می کند تا احتمالا با استفاده از کد شما بتوانند مشکل را حل کنند.

GitHub یک منبع یادگیری عالی و همچنین یک راه خوب برای ساخت نمونه کارها است

 

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم هفتم

قدم هفتم توسعه یک نرم افزار

قدم هفتم توسعه یک نرم افزار

نرم افزار خود را توزیع کنید

بعد از تمام شدن محصولتان می توانید آن را توزیع کنید.

این روزها، بسته به نوع نرم افزاری که ایجاد کرده اید، روش های مختلفی برای توزیع آن وجود دارد.

یکی از متداول ترین روش هایی که تیم های کوچک یا توسعه دهندگان مستقل برای توزیع نرم افزار خود استفاده می کنند،توزیع از طریق وب سایت شخصی است.

اطمینان حاصل کنید که تمام ویژگی های محصول شما به خوبی مستند شده اند ، و شامل تصاویر و آموزش های مختلفی هستند.

اگر در حال فروش نرم افزار خود هستید ، حتماً سیستم پرداخت دیجیتال و سرور خوبی برای توزیع نرم افزار از طریق آن داشته باشید.

اگر در حال تهیه نرم افزار برای یک دستگاه یا سیستم عامل خاص هستید ، چندین فروشگاه دیجیتالی وجود دارد که ممکن است بتوانید از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر در حال ساختن نرم افزار برای دستگاه های Android هستید ، می توانید برنامه خود را از طریق Google Play Store ، فروشگاه App Amazon یا وب سایت شخصی خود بفروشید.

 

 

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

بخش سوم – پیدا کردن شغل


قدم اول

قدم اول پیدا کردن شغل

قدم اول پیدا کردن شغل

مشاغل قراردادی را قبول کنید

اگرچه دستمزد ها به خوبی پرداخت نمی شوند،و نسبت به اشتغال تمام وقت ،کمتر قابل اعتماد هستند ،اما می توانید با در نظر گرفتن یک سری مشاغل پیمانکاری ، نمونه کارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

سایت هایی مانند Elance و ODesk (که اکنون با عنوان “Upwork” نیز شناخته می شوند) را برای یافتن کار بررسی کنید.

در حالی که در نظر گرفتن این امر برای یک قرارداد می تواند دشوار باشد، وقتی اولین مورد خود را بدست آورید ، بسیار آسان تر می شود.

  • Hacker News یک منبع عالی برای مشاغل آزاد و پیمانکاری است. بخش “بپرسید” را بررسی کنید.
  • در حالی که می توان برای تضمین شغل پیمانکاری ،یک  پیشنهاد قیمت پایین و وسوسه انگیز ارائه کرد،خدمات خود را ارزان نفروشید. با این کار نه تنها بیشتر از آنچه شایسته شماست ، به کار خود ادامه خواهید داد ، بلکه دیگران را در این زمینه خشمگین خواهید کرد و منجر به شبکه سازی کمتر خواهید شد.
  • خوب کار کردن برای یک کار پیمانکاری گاهی می تواند به یک موقعیت تمام وقت منجر شود. همیشه بهترین تلاش خود را انجام دهی
[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم دوم

قدم دوم پیدا کردن شغل

قدم دوم پیدا کردن شغل

تا جایی که ممکن است شبکه سازی کنید

در مجامع مختلف و هک ها حضور داشته باشید.

این مسئله نه تنها شما را در معرض کدها و مشکلات بیشتری برای حل قرار می دهد، بلکه به شما در دیدار با افراد دیگر در این صنعت نیز کمک می کند.

با وجود آنچه ممکن است در مورد برنامه نویسان اینطور فکر کنید که انها به طور انفرادی در زیرزمین خود کار می کنند،اما  اکثر برنامه نویسان تمام وقت بخشی از یک تیم هستند و شبکه سازی دقیقاً به اندازه هر زمینه دیگر مهم است.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم سوم

قدم سوم پیدا کردن شغل

قدم سوم پیدا کردن شغل

برای دریافت موقعیت های تمام وقت اقدام کنید

هنگامی که چند کار نیمه وقت در دست اقدام دارید، برای اشتغال تمام وقت می توانید رزومه و نمونه کار خود را به سازمانهای بزرگتر ارسال کنید.

علاوه بر Monster و Indeed ، سایتهای شغلی مخصوص توسعه دهندگان وجود دارد که باید به آنها توجه کنید ، از جمله GitHub Jobs ، StackOverflow Job Board ، AngelList ، CrunchBoard ، Hirelite و Hacker News.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم چهارم

قدم چهارم پیدا کردن شغل

قدم چهارم پیدا کردن شغل

مهارت های خود را متنوع تر کنید.

یک توسعه دهنده خوب نرم افزار، معمولاً در بیش از یک زبان برنامه نویسی مهارت دارد.

در حالی که بسیاری از آنچه شما یاد می گیرید در حین کار است ، از برخی از وقت آزاد خود استفاده کنید تا دانش خود را گسترش داده و اصول اولیه زبان یا دو زبان دیگر را یاد بگیرید.

این کار، انتقال به پروژه های جدید را بسیار ساده تر کرده و شما را به یک نامزد شغل بسیار مطلوب تر تبدیل می کند.

 

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

قدم پنجم

قدم پنجم پیدا کردن شغل

قدم پنجم پیدا کردن شغل

در مورد پرداخت دستمزد نگران نباشید.

هر فرد در سطح ورودی و مبتدی ، در شغل توسعه نرم افزار، دستمزد ۶ رقمی نخواهد داشت.

در حقیقت ، هیچ یک از شرکت ها چنین نخواهند کرد.

نکته خوب در مورد توسعه نرم افزار این است که دارای بازار کار فوق العاده قوی است.

اگر احساس می کنید در جایی که در آن هستید، دستمزد کافی دریافت نمی کنید، انتقال به موقعیت جدید در یک شرکت جدید نسبتاً آسان است (اگر مهارت داشته باشید).

به جای تمرکز روی برنامه بازنشستگی، به چند شغل اول خود به چشم تجربه ای که برای آینده لازم دارید نگاه کنید.

[/cdb_box_content]
دسته بندی مقاله ها
اشتراک گذاری
راه حل صحیح موفقیت این است که اشتیاق شما به پیروزی بیشتر از ترس شما از شکست باشد.”انیشتین“

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30+ محصولات
234+ سفارشات تکمیل شده
1701+ کاربران
396+ مطالب وبلاگ

پرداخت آنلاین

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

نمادهای ما

نماد اعتماد
ساماندهی
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت