سئو ، چرایی و چگونگی ایجاد آن

بازدید: 301 بازدید
seo آموزش سئو

سئو یکی از مهم ترین المان ها در موفقیت وب سایت ها است.

مهم نیست که محوریت فعالیت سایت شما بر چه اساسی است.

سایت فروشگاهی، خبری، آموزشی و هر زمینه ای که فعالیت می کنید فرقی ندارد.

وب سایت شما برای دیده شدن توسط مشتریان هدف نیاز به سئو دارد.

در این مقاله درباره چگونگی و چرایی سئو با هم صحبت خواهیم کرد.

قصد داریم به زبانی ساده از ابتدایی ترین مفاهیم تا حرفه ای ترین اصول سئو را با شما در میان بگذاریم.

همراه پرنیان باشید.

[cdb_box_content]

با سلام خدمت همراهان همیشگی وب سایت پرنیان طرح

با یکی دیگر از مقالات حوزه کامپیوتر در خدمت شما عزیزان هستیم.

امروز و در این مقاله قصد داریم درباره مبحث بسیار مهم و ضروری سئو (seo) در وب سایت ها با هم صحبت کنیم.

در این مقاله ابتدا توضیح مختصر و ساده ای درباره سئو خواهیم داشت.

و سپس درباره نحوه ایجاد آن و اهمیت آن در انواع وب سایت ها و تاثیر بر رنک و رتبه سایت مطالبی خواهیم آورد.

در ادامه مقاله همراه ما باشید.

[/cdb_box_content]
[cdb_box_content]

چرا سئو؟

این سوالی است که بیشتر افرادی که قصد دارند وب سایتی ایجاد کنند از خود خواهند پرسید.

موتورهای جستجو برای اینکه بتوانند از میان میلیون ها مطلب و محتوا و مقاله موجود در اینترنت، بهترین نتیجه را برای مخاطب ارائه کنند ، به سئو نیاز خواهند داشت.

در یک بررسی کلی می توان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه سایت یا وبلاگ در نتایج جستجو، بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی می شوند.

اما اگر بخواهیم این فاکتور ها را طبقه بندی کنیم ، می توانیم آنها را در 5 حوزه اصلی قرار دهیم:

1- سئو

2- تکنیکال

3- استراتژی

4- تولید محتوا

5- لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی

 

سئو چرایی و چگونگی

 

اگر اندک آشنایی با کدنویسی داشته باشید، حتما تا کنون با تگ <meta> برخورد کرده اید.

این تگ وظایف مختلف و البته مهمی را برعهده دارد.

از جمله این وظایف می توان به نگهداری عنوان صفحه در تگ <title> اشاره کرد.

تگ <description> نیز حاوی اطلاعات کوتاه و اصلی در خصوص محتوای پیج و کلمات کلیدی مورد استفاده درون صفحه می باشد.

وقتی کاربر کلمه ای را در بخش جستجوی موتور جستجو وارد می کند، این موتور ها شروع به جستجو در تگ های متای موجود در تمامی صفحات وب سایت ها می کنند.

در این حالت با بررسی نزدیکترین و شبیه ترین نتایج به کلمه درخواستی کاربر، صفحه مورد نظر را نمایش می دهند.

به همین دلیل انتخاب کلمات درست در تگ های متا باعث بالا رفتن رنک وب سایت شما خواهد شد.

این فرآیند در دنیای کامپیوتر با نام سئو شناخته می شود.

[/cdb_box_content]

چرا سئو تا این اندازه اهمیت دارد:

1- طبق آمار رسمی اعلام شده ، در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام می شود.

2- به طور متوسط 641 در صد از هزینه های مربوط به بازاریابی شرکت های بزرگ، صرف بازارهای آنلاین می شود.

3- 64درصد از جستجو ها در بازرا آنلاین مربوط به کسب و کارهای محلی است.

4- هزینه سئو سازی و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل بسیار کمتر از سایر روش های توسعه کسب و کار است.

5- 61 در صد از کسب و کارهای موفق دنیا، سئو و محتوای آنلاین را بهترین و ارزانترین روش بازاریابی می دانند.

[cdb_box_content]

نکات مهمی که باید به یاد داشته باشید!

 

نکات مهم دز سئو

1- سئو تکنیکال بسیار مهم است.

بدون شک مهم ترین و تاثیر گذارترین مورد در افزایش رنک یا رتبه یک وب سایت سئو می باشد.

ایجاد و استفاده از سئو های قوی در افزایش بازدید از وب سایت شما موثر خواهد بود.

 

2- استراتژی فراموش نشود!

مسلما هیچ قدمی در کسب و کارها و همچنین طراحی سایت و بال بردن رنک آن، بدون برنامه ریزی میسر نخواهد بود.

برای پیشرفت در دنیای دیجیتال نیز باید برنامه ریزی دقیق و منسجمی وجود داشته باشد.

برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که با طی مرحله به مرحله آن بتوان به اهداف کوتاه مدت تعیین شده دست یافت.

 

3- تولید محتوا

تولید محتوای درست و طبق قوانین موتورهای جستجو، یک گزینه انکار ناپذیر در بالا بردن رنک و بازدید سایت است.

محتوایی که در سایت خود قرار می دهید، باید به لحاظ ویراستاری، علایم نگارشی، دستور زبان، رعایت ادب و احترام، و بسیاری جنبه های دیگر ، طبق اصول باشد.

اینکه محتوای شما، تکراری نباشد و کپی برداری از سایت های دیگر نباشد، امری اجتناب ناپذیر است.

بدیهی است که موتورهای جستجو هیچ رتبه ای برای مطالب کپی برداری شده در نظر نخواهند گرفت.

پس ، تولید محتوا بعد از سئو، در بالاترین رتبه از اهمیت قرار دارد.

زیرا محتوای موجود در سایت شما، اصلی ترین  و شاید تنها راه ارتباطی شما با مخاطبتان می باشد.

محتوا تنها شامل متن نیست!

محتوای موجود در سایت شما می تواند شامل هر نوعی از اطلاعات باشد.

  • متن
  • فیلم
  • عکس و تصویر
  • صوت
  • پادکست
  • تبلیغات
  • محصول

و حتی رنگ های مورد استفاده در محتواهای سایت باید برای مخاطب جذاب و چشم نواز باشد.

محتوا باید بتواند مخاطب را جذب و او را به ادامه مطالعه تشویق و ترغیب کند.

4- در صفحات خود، لینک سازی کنید.

استفاده از لینک هایی با مقاصد مشخص و درست رکن دیگری در بالا بردن سئوی سایت ها می باشد.

توجه داشته باشید که لینک هایی که ایجاد می کنید به هیچ وجه نامعلوم و یا به صفحات اشتباه پیوند نشوند.

موتورهای جستجو در رتبه دهی و تعیین سئوی وب سایت ها توجه ویژه ای به لینک ها و همچنین صفحات مقصد آنها دارند.

شما می توانید با استفاده از لینک دادن محتواهایتان به صفحات سایت های معتبر و البته منابع دقیق، انتظار دریافت سئوی بالایی از موتورهای جستجو داشته باشید.

 

5- آنالیز و بهینه سازی سیئوی سایت ها یک فرآیند همیشگی است.

فراموش نکنید گوگل و موتورهای جستجو مدام در حال تغییر الگوریتم های امتیازدهی به سایت ها هستند.

پس همیشه اطلاعات خود را از وضعیت امتیاز دهی به سئو به روز نگه دارید.

هر از محتواها و مطالب خود را بازبینی کنید.

و در صورت نیاز به ایجاد تغییرات یا بهبود متن و محتوا، اینکار را انجام دهید.

آموزش سئو در سایت

[/cdb_box_content]

و در نهایت !

فراموش نکنید، فرآیند بررسی ، بهبود، امتیازدهی یک فرآیند دایمی است.

مرتبا رتبه و رنک سایت خود را بررسی کنید.

و با استفاده از موارد گفته شده در این مقاله ، سعی در بهبود سئوی سایت خود داشته باشید.

دسته بندی سئو و بهینه سازی مقاله ها
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.